úterý 27. května 2014

Recenze na knihu: Soudce a jeho kat

Originální název: Der Richter und sein Henker
Autor: Friedrich Durrenmatt
Přeložila: Jaromír Povejšil
Počet stran: 81
Vydáno v ČR: 1989
Nakladatelství: Odeon

Anotace:
Lze říci, že Dürrenmattova prozaická díla se dočkala stejného ohlasu jako jeho dramatická tvorba. Hlavní téma románu "Soudce a jeho kat" najdeme už u Hammetta, Chandlera či Simenona. Jde o boj dvou stran. V tomto případě je "dobro" zastoupené jistým Bärlachem, který svou lidskostí může leckomu připomenout Maigreta. Je to člověk konzervativního ražení, který nejedná podle právních předpisů, ale naslouchá spíše svému rozumu.
K úspěšnosti tohoto románu jistě přispěla i jeho zdařilá filmová podoba.
(zdroj: databazeknih.cz)


Dneska vám přináším takovou minirecenzi na knihu, kterou asi většina z vás najde na seznamech možných maturitních knih. Jestli si ji ale vyberete, to je už otázka číslo dvě. A právě proto vám přináším takové menší shrnutí, abyste věděli, do čeho byste případně šli.

Já osobně jsem si na antikvariátu sehnala knihu, kde jsou rovnou tři díla od tohoto autora. Kniha není nijak velká, neboť pouze dílo Soudce a jeho kat má něco okolo 80 stran.

To že je kniha "malá/hubená" ještě neznamená, že je dobrá popřípadě čtivá. Nicméně zde se bát nemusíte. Autor se zbytečně nerozepisuje. Má dokonalé zápletky, neboť je to detektivní příběh, který ústí v dokonalou pointu: kdo je soudce a kdo kat!

U čtení jsem byla napnutá, takže jsem knihu zvládla v pohodě za jeden večer přečíst. Vůbec jsem se nenudila, protože autor čtenáři překládá pouze důležitá fakta a nenudí ho zbytečnými dlouhými popisy. Jediné co bych vytkla, jsou velmi časté jméně švýcarských měst, co mi k příběhu nic nedodala.

8/10

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!