neděle 4. srpna 2013

Recenze na knihu: Sukuba 3. Sny

Spisovatelka: Richelle Mead
Překladatelka: Katrin Mekki
Rok vydání (v ČR): 2012
Nakladatelství: Domino
Doba čtení: 13.9.2012- 16.9.2012
Počet stran: 274
Knihu si můžete koupit na Arara.cz

Anotace:
Jsou dny, kdy holka neví, který problém řešit dřív. Obzvlášť to platí v případě sukuby Georginy Kincaidové, která získává energii ze svádění mužů. Na první pohled záviděníhodná schopnost ovšem značně komplikuje její vztah se slavným spisovatelem Sethem - nemůžou spolu mít sex, protože tím by ho Georgina bezděčně zabila (a to, přiznejme si, by odradilo každého muže, i zamilovaného). Navíc je Seth pohlcen prací na svém nejnovějším románu a Georgina musí zasvěcovat novou, poměrně neschopnou sukubu.

A jako by toho ještě nebylo dost, Georginu trápí děsivé sny. Někdo nebo něco ji za nocí pronásleduje, vysává jí energii a předestírá nepěkné vize její budoucnosti. Georgina hledá odpovědi u Danta, vykladače snů, který má spojení s podsvětím. Jenže jeho flirtování a šarm ji matou čím dál víc, mimo jiné i proto, že její vztah se Sethem prochází krizí.

Georgina musí zkrátka řešit hned dva problémy najednou: znovu se ujmout vlády nad svým milostným životem a vypořádat se s nepřítelem, který jí vstupuje do snů. Je totiž docela možné, že pokud Georgina neuspěje, nebude už nikdy moci klidně spát…
(zdroj: dominoknihy.cz)

Knihu jsem si koupila, jelikož jsem četla první dva díly, které se mi vcelku líbily, a navíc mi má v blízké době dorazit čtvrtý díl. Musím říci, že jsem opravdu dost zvědavá, jak celá tato série skončí. Docela mě napadá možný konec, ale třeba mě autorka překvapí, stejně tak jako mě překvapila v tomto díle!


Obrázek na obálce se docela dost liší od těch minulých dvou. Podle mého názoru by se více hodilo (k předešlým dvou obálkám), kdyby ta holka na obrázku opět stála na levé straně knihy a byla vidět celá. To je ale jen moje osobní poznámka.

Už jsem říkala, že mě v druhém díle zklamalo to, že děj nepokračoval v zápletce z prvního dílu? Myslím, že jsem to zmínila v minulé recenzi. Takže tady opět! Ve třetím díle se nepokračuje v zápletce z druhého ani prvního dílu… Zase vyvstane úplně jiný problém, a že se v nich už začínám ztrácet!

Jako nové problémy přibudou i nové postavy. V příběhu se objeví nový skřet Niphona, který kdysi koupil Georginu duši. Přibude nová sukuba Tawny i několik andělů, také jeden nový nefil, pár obyčejných lidí a i samotná bohyně Nyx. Na to kolik postav tak už bylo, je jich teďka ještě víc!

V recenzi na první díl jsem se zmiňovala, že mi kniha trochu připomínala detektivku, zato tento díl mi připomínal román. Georgina a Seth musí ve svém neobvyklém vztahu mnoho řešit a autorka tomuto tématu dává v knize vcelku dost místa.

Stejně jako v předešlých dílech se ani v tomto nedočkáme dávky napětí a akce na jakou jsme od této autory zvyklý. Ale nudit se rozhodně nebudete, hlavní hrdinka řeší tolik různorodých problémů, že jiným autorům by děj pouze z toho dílu vystačila na celou knižní sérii.

Nechci moc spoilerovat, proto toto téma nakousnu jen okrajově… Konec mě naprosto překvapil, jak já jsem se na něj naštvala, jak jí to mohl udělat, co všechny ty řeči… Nechápete, o čem mluvím? Tak si přečtěte knihu, stojí to za to. Chápete, o čem mluvím? Tak co si o tomto konci myslíte vy? Jak to bude pokračovat? Okamžitě potřebuju další díl!


1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Když už jsem si přečetla jedničku a dvojku, tak si přečtu i další díly ne?

2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Nebezpečné sny

3. Definujte knihu jedním slovem.
Láska

4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Georginu jsem si docela oblíbila a někdy mi přijde, že všechno bere moc v klidu. Moc vám toho neřeknu, jelikož vám nechci prozradit konec, tak radši mlčím…

5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Člověk se nenudí, děje se toho tam spousta.

6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Chtěla bych více akce a napětí!

8/10

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!