neděle 4. srpna 2013

Recenze na knihu: Dva meče

Spisovatelka: Karolina Limrová
Překladatelka: ----
Rok vydání (v ČR): 2012
Nakladatelství: Host
Doba čtení: 17.9.2012-21.9.2012
Počet stran: 309

Anotace:
V ulicích Minneapolis řádí chladnokrevný vrah. Zanechává po sobě oběti, které nesou zjevné stopy mučení. Zatímco policie marně hledá jakoukoli stopu, lovci upírů vědí velmi dobře, s kým mají tu čest. Ví to i Daniel Phillips, ve dne řidič taxíku, v noci neúnavný lovec samotář, jehož do Minneapolis zavedla nešťastná láska. A ví to také Selena Torresová. Je silná, neohrožená a její touha po spravedlivé odplatě je účinnější než jakákoli zbraň. Selena Torresová však porušuje po staletí dodržované tradice. Lovcem se přece nikdy nemůže stát žena. Lovcem se přece nikdy nemůže stát žena, která je slepá. Lovcem se přece nikdy nemůže stát žena, která je… upír.
Druhý díl romantické upírské fantasy trilogie je volným pokračováním knihy Dvě zrcadla.

Na tuto knihu se už delší dobu chystám. Abych byla přesnější přesně od doby, kdy jsem dočetla první díl, který si mě získal! No a konečně jsem si ho i přečetla, takže s radostí můžu říci, že ani tato kniha nezklamala…

Velký šok jsem zažila, když jsem zjistila, že autorka změnila ve druhém díle hlavní postavy. Docela jsem se bála, aby mě příběh bavil. Dannyho jsem z prvního dílu moc nemusela, dost mi lezl na nervy. Tím jak se pořád točil okolo Kate… Jasně je to suprově romantický, ale co je dost to je dost. Nicméně, abych to nezamluvila, po pár stránkách mi bylo jasný, že knihu s velkou chutí i dočtu… Dokonce jsem si Dannyho i oblíbila a to je co říct. =Změna hlavních postav se rozhodně nestala mínusem na této sérii!


Spisovatelka pokračovala ve stylu svého psaní, tím chci říci: opět střídala vyprávění z pohledu obou hlavních postav, tedy Seleny a Daniela. Ich forma je u mě nevýslovným plusem. Děj je rychlý, je ho tam plno, proto se rozhodně nudit nebudete. Kdybych mohla, přečetla bych knihu za jediný děj, což ale se školou nebylo možné, ovšem rozhodování jestli se jít učit nebo si přečíst kapitolu, bylo jasné… Vítězem se vždy stala kniha!

Jak jistě víte, dost si potrpím na tom, aby všechno bylo reálné nebo proveditelné, promakané… Říkejte tomu, jak chcete… V minulém díle mě zarazilo, proč si upíři nemohou vzít čočky. Třeba na to nějaké vysvětlení je a já bych ho ráda věděla i nadále. Tady v tomto díle mě zarazila slepá upírka neboli Selena. Autorka to dost originálně vysvětlila, ale přišlo mi to trochu ujeté, prostě až moc…

Stejně jako první díl byl i tady super neočekávaný konec! Opět museli hlavní hrdinové udělat nějaké ústupky, aby dosáhli svého, a tím se konec stává realističtější. Nemyslíte? Už mám dost těch velký happy endů!

Už se těším na další díl. Musím říci, že jsem zvědavá, kdo budou hlavní postavy té poslední knihy z této trilogie. Jak se kniha bude jmenovat… Takže když shrnu tuto recenzi, musím říci, že vyšla velmi kladně! Kniha měla super děj, u kterého se čtenář nenudil, napínavost… Změna hlavních postav rozhodně přispěla k lepšímu…

1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Moc se mi líbil první díl, takže druhý jsem si odpustit nemohla…

2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Lovec upírů

3. Definujte knihu jedním slovem.
(nevím, nevím, dala bych láska, ale to dávám pomalu vždy…) Slepota

4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Mám ráda Kate, i když v této knize je jen okrajově…

5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Celou knihu jsem se nenudila…

6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Možná mě trošičku zklamalo, že se změnili hlavní hrdinové. To ale jen zezačátku, než jsem si oblíbila i Selenu a Dannyho.

9/10
Tímto bych chtěla poděkovat nakladatelství Host za poskytnutí recenzního výtisku!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!