neděle 4. srpna 2013

Recenze na knihu: Tweety s city



Spisovatelka: Elizabeth Rudnicková
Překladatelka: Radka Kolebáčová
Rok vydání (v ČR): 2012
Nakladatelství: Cooboo
Doba čtení: 7.9.2012-14.9.2012 (jako druhou knihu)
Počet stran: 270
Knihu si můžete koupit na Arara.cz

Anotace:
Claire nemůže uvěřit, že si ji na Twitteru našel její vysněný kluk. Myslela si, že si jí nikdy ani nevšimne, ale jak se zdá, rozumí jí líp než kdokoliv jiný. Twittersmír je ale záhadné místo, kde se občas přátelé chovají jinak než v reálném světě. A aby toho nebylo málo, Claire si uvědomí, že je zamilovaná do úplně posledního kluka, který kdy připadal v úvahu… (zdroj: cooboo.cz)



Knihu jsem si koupila od VeEee, která ji konce srpna prodávala, moc děkuji! Ze začátku jsem byla hrozně natěšená, až si knihu konečně přečtu. Moc mě totiž zaujalo pojetí knihy, tedy to jak je psaná: tweety, emaily a blogy, ovšem po přečtení už z ní tak nadšená nejsem… No, jdeme na to, snad se mi podaří dát této recenzi hlavu a patu na správné místo!


Asi bych začala tím, jak kniha vypadá. Když se u vás na webech začaly objevovat recenze na tuto knihu, vůbec jsem neměla chuť si ji někdy pořídit, ovšem, jak čas postupoval a já pořád narážela na tuto obálku, zachtělo se mi ji přečíst. To mě však nedonutilo, jít do knihkupectví a knihu si koupit za "plnou cenu", čekala jsem, až se někde objeví, alespoň trochu výhodná koupě a stalo se. VeEee ji prodávala a já se chopila příležitosti! Obálka samotná se mi moc líbila, a když jsem knihu otevřela a uviděla grafické zpracování, neodolala jsem a do hnedka se do ní pustila… Abyste vše pochopili, musím podotknout, že většinou čtu pouze jednu knihu, nyní jsem ale udělat výjimku a řekla si, že bych ji mohla louskat po ránech a tak jsem louskala…

Ze začátku jsem měla kolem hlavy růžové obláčky. Libovala jsem si, jak je to něco trochu jiného. Uznejte, není moc knih, co jsou takto pojaty. Děj rychle ubíhal a já pochopila, že ničeho víc než obyčejného náctiletého jednoduchého románku se v této knize nedočkám. Takže první mínus, které jsem u této knihy zaznamenala, byl děj. Přišel mi až moc jednoduchý a známý, jako když sledujete nějaký laciný seriál, kde víte, co se bude dít, protože úplně stejný scénář, až na pár drobností, má další deset seriálů.

Prostě zajeté koleje, holka ("šprtka") miluje kluka ("sportovec"), ovšem ten si jí nevšímá, zatímco její kamarád ("moula") je do ní po uši zamilovaný…

Také mě trochu zklamalo, že v knize nebylo (Jak to říct?) všechno. Neboť kniha je psána v tweetech atd., nemohla spisovatelka vyprávět úplně vše… Takže příběh úplně neplynul a byly v něm slepá místa, nicméně chápe, že za ty spisovatelka nemůže.

Docela ráda bych si přečetla i tweety více lidí. Neboť třeba Jack, v knize vůbec neměl dostatek místa, tedy podle mě. Celý příběh je psát tweety… pouze čtyř lidí a to mi přijde trochu málo, pár bych jich tam přidal…

Sečteno podtrženo: Musím říci, že se mi moc líbí obálka a grafické zpracování stránek. Děj už tak slavný není…

1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Tak nějak jsem chtěla vědět, jaká je kniha psaná v tweetech.

2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Tweety, emaily

3. Definujte knihu jedním slovem.
Láska

4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Asi s nikým, tak nějak mi všichni trochu lezli na nervy!

5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Super zpracování, super nápad…

6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Děj!!!

3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!