neděle 4. srpna 2013

Recenze na knihu: Léto modelky

Spisovatel: Pavlína Pořízková
Rok vydání: 2007
Nakladatelství: Ikar
Doba čtení: 14.4.2012-19.4.2012
Počet stran: 381

Děj:
++Příběh se odehrává roku 1980, kdy se mladá patnáctiletá holka vydá do Švédska. Její matka a otec jsou emigranti z Česka, co se rozvedli. Jiřina byla vychovávána mamkou, sama se musela starat o svoji mladší sestru. V patnácti letech se sama vydává do Paříže zkusit štěstí jako modelka. Zamiluje se do fotografa…
++Celý příběh vypráví o problémech, které musejí začínající modelky řešit. Falešné přátelství, závist, alkohol, drogy… jsou na denním pořádku!

Můj názor:
++Do knihy jsem se začetla opravdu velice rychle. Hnedka po pár stránkách mě kniha chytla a nepustila až do konce. Někdy se totiž u knih stává, že ze začátku čtenáře pohltí, ale postupně napětí… opadne a kniha se dolouskává opravdu těžce. To tady ale opravdu nehrozí!!!
++Já osobně ráda čtu knihy z toho prostředí. A kniha mě tak nadchla, že nemám pomalu, co dodat.
++Chvílemi jsem sice Jiřinu nechápala. Sice chápu, že tlak a všechno muselo být veliké. To klobouk dolů, že to vydržela. Ale sama si někdy přiděla dost problémů, ze kterých se potom musela pracně vyhrabávat. I když musím uznat, bez toho by nebylo vlastně o čem číst!
++Také bych chtěla podotknout, že jsem si úplně zamilovala Emanuela. Je to sice postraní role, ale tak nějak mě dostal. Naprosto mi připomínal jednu postavu ze seriálu Sex ve městě, jestli víte, jak tam byl ten gay. To je jeho přesná kopie!!! Jeho hlášky někdy neměly chybu!
++Pokud tedy hledáte nějakou knihu, tuto mohu vřele doporučit.


1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Jak už jsem se zmiňovala, mám ráda knihy na toto téma.

2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Modeling, láska

3. Definujte knihu jedním slovem.
Život (asi to není přesné, ale fakt nemám tušení)

4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
To už jsem vám také říkala.

5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Nádherně psaná kniha!!!

6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Chvílemi jsem nechápala její chování…

10/10

Knihu si můžete koupit zde

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!