neděle 4. srpna 2013

Recenze na knihu: Temná akademie (Vyvolení)

Spisovatel: Gabriella Poole
Rok vydání: 2012
Nakladatelství: Fragment
Doba čtení: 11.4.2012-13.4.2012
Počet stran: 255

O čem to je:
Děj knihy je o holce jménem Cassie, která se z dětského domova dostane na akademii do Paříže. Bohatí studenti na ni pohlíží jako na stipendistku. Skamarádí se svojí spolubydlící… Celá kniha je o tom, že se společně s pár přáteli snaží zjistit tajemství skupinky "vyvolených".
Víc vám neprozradím, ještě bych se, jak se znám přeřekla a zkazila bych vám to!

Můj názor:
Musím říci, že kniha mě do děje vtáhla hnedka na prvních stránkách a to se mi moc často nestává. Většinou se do knihy začtu až tak na padesáté straně. Takže to bylo milé překvapení a celá kniha se tak četla mnohem lépe.

Nevím, jestli to považovat za klad nebo za mínus knihy, ovšem kniha nechává čtenáře v napětí doslova do posledního okamžiku. Během čtení knihy jsem si vytvářela svoje různé teorie, kdo jsou oni vyvolení. Chvilku jsem i uvažovala, jestli jsem si zase nekoupila knihu o upírech. Spisovatelka psala stylem, že vše pouze nakousla, ale neřekla nic podstatného, čímž docílila napínavosti!

Další můj názor na autorčin styl je ten, že autorka se moc nerozepisuje. Jak jsem byla zvyklá z předešlé knihy (Rozum a cit). Austenová rozepisuje jednu scénu na patnáct stran, za to Gabriella píše stručně a jasně. Někdo to považuje za klad, především ti, co mají rádi nějakou akci a rychlý děj.

Nadále bych chtěla pochválit obálku, sice je to paperback, ale to jsou v poslední době pomalu všechny knihy. Naprosto mi padla do ruky a i velikost knihy je jiná než ostatní knihy v mé knihovničce (nevím, jak je to u vás). Prostě příjemná změna!

Co bych možná vytkla, bylo to, že knihy skončila dříve, než jsem se do ní vůbec začetla. Opravdu jsem ji rychle přečetla a moc se těším na další pokračování!

1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Kniha mě zaujala a četla jsem na ni i několik recenzí.

2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Tajemní vyvolení

3. Definujte knihu jedním slovem.
Tajnosti

4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Musím říci, že Cassie si mě docela získala, ovšem k srdci mi přilnula spíše Isabella.

5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Líbilo se mi, jak jsem nevěděla, o čem knihy vlastně přesně bude.

6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Bylo to krátké! J

8/10

Knihu si můžete koupit zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!