neděle 4. srpna 2013

Recenze na knihu: Krásní mrtví (Jonas)

Spisovatelka: Eden Maguire
Rok vydání: 2011
Nakladatelství: Fragment
Doba čtení: 19.4.2012-22.4.2012
Počet stran: 271

O čem kniha je:
Je to první díl série o Krásných mrtvých. Což jsou vlastně lidé, kteří zemřeli, ale vrátili se, aby si dořešili různé problémy a pak našli klid. (stručně řečeno)
V jednom městečku během roka umřou čtyři mladí lidé za záhadných okolností. Mezi nimi je i Darinin kluk Pheonix. Jednoho dne, když se vydá do hor, objeví chatrč a v ní i Pheonixe se všemi ostatními. Po pár problémech a zápletkách jim nakonec bude pomáhat, najít pravdu o jejich smrti.
V této knize se vlastně snaží vysvětlit smrt Jonase. Umřel, když jel po silnici na motorce se svojí holkou Zoe. Ta je momentálně na vozíčku a nemůže chodit, bohužel si nic nepamatuje… Víc vám neřeknu!

Moje názory:
++ Ze začátku mě kniha moc nenadchla. Začínalo to tak nějak normálně, nic nového. Ale postupně jsem se do knihy začetla takovým způsobem, že se nemohu dočkat, až dopíšu recenzi a půjdu číst další díl!
++ Další můj první dojem byl, že je to druhé Stmívání. Opravdu jsem na prvních stránkách nemyslela na nic jiného. Postupně se to, ale změnilo v něco originálního. Tím chci říci, že poslední dobou pořád čteme o upírech… Nicméně abych to nezamluvila. Pořád jsem v těch (hlavně ze začátku) postavách viděla Belu a Edwarda hlavně jeho.
++ Kniha se čte opravdu rychle. Musím říci, že já osobně ji měla přečtenou mrknutím oka. Byla jsem na začátku a najednou jsem na konci!
++ Dalším bodem jsou, jak už to u mě bývá zvykem postavy. I v tomto příběhu jsem si našla postavu, která mě něčím okouzlila. Většinou to ale nejsou hlavní postavy, spíše ty, co se v příběhu jen mihnou. A tady se mi velice zalíbil Brandon. Sice je tam jen na pár stránkách, to mi však úplně postačilo. Snad spisovatelka v dalším díle prozradí… (raději to nebudu psát, abych vám nic nenapovídala…)

1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Tak to ani nevím, asi mi padla do oka!

2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Krásní mrtví

3. Definujte knihu jedním slovem.
Láska (kde se toto slovo nedá použít?)

4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Už jsem se zmiňovala…

5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Toho je tolik!

6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Někdy trochu ohrané fráze, když už něco musím najít, jinak bych knize ani nic moc nevytkla.

7/10

Knihu si můžete koupit zde

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!