pondělí 5. srpna 2013

Recenze na knihu: Frankenstein

Spisovatel: Mary Wollstonecraft Shelleyová
Rok vydání: 2008
Nakladatelství: x.y.z.
Počet stran: 301


Anotace:
Světově proslulý horrorový román. Dramatický příběh vynálezce a jeho vynálezu.
Mladý vědec Viktor Frankenstein stvoří umělého člověka, monstrum ohyzdné podoby s nadlidskou silou. Umělý člověk svou obrovskou sílu po prvních trpkých zkušenostech zasvětí mstě a zkáze. Zloba je směřována hlavně proti rodině jeho tvůrce - vynálezce Frankensteina. (zdroj: bux.cz)


Opět vám přináším recenzi na knihu trochu více starší, než jste zvyklí. Tentokrát jsem si z maturitního seznamu vybrala hororový román Frankenstein. Musím hned na začátek dodat, že výběru rozhodně nelituji, jelikož kniha mě velmi bavila a s přehledem se vyrovná knihám dnešním… Víte, jak to myslím, prostě to co je na seznamu na maturitu, má u mě pomyslnou nálepku: nuda, zde jsem ji s klidným svědomím strhla.

Obálka?
Ta je pro mě nic neříkající, určitě by to chtělo na ní trochu více zapracovat, protože v obchodě by mě do očí určitě nepraštila, takže bych se u ní ani nezastavila a to by byla velká škoda. Jinak zpracování stránek a písmem bylo super. Sice písmena byla troch většího formátu, ale to mně osobně nevadí.

Slova píše, takto…
Spisovatelka umí čtenáře strhnout do děje a udržet ho v napětí po celou knihu, což je velké plus. Proto mě kniha bavila a četla jsem ji doslova jedním dechem, kdykoli když byla volná chvíle.

Pořád se něco děje a pořád dochází k novým a novým zvratům, které čtenář vůbec ale vůbec nečeká.

Co bych možná vytkla, byly někdy trochu moc rozsáhlé popisy krajiny a cest po Anglii, které odváděly čtenáře od úžasně promyšleného děje, a tak celou knihu zpomalovaly. Určitě bych je zkrátila, jelikož jsou ob´pravdu dlouhé a pro celkový děj nepodstatné.

Oč tu vlastně běží?
Horor to opravdu je, sice pro mě nebyl takový, abych se u něj klepala strachy, nicméně pro někoho určitě ano. Spisovatelka své postavy rozhodně nešetřila, a proto co každých padesát stran, tak nejméně jeden mrtvý…

Příběh měl i svoji hloubku, nad kterou se pozorný čtenář určitě zamýšlí a přemítá o ní. Například se zde nabízí otázka, jestli i stvoření, které je velmi ošklivé až ohyzdné, má právo na lásku či přátelství, nebo je odsouzeno k věčné samotě.

Jsou postavy lidi?
S postavami si autorka velmi vyhrála, v příběhu je opravdu vidět, jak se charaktery jednotlivých postav, obzvláště "mostra", vyvíjejí. Je opravdu zajímavé takovýto vývoj pozorovat, proto rozhodně dávám jedno velké plus!

Sečteno podtrženo…
Tuto knihu mohu doporučit, ať hledáte nějakou knihu k maturitě nebo si chcete pouze přečíst něco zajímavého. Protože tato kniha je velmi povedená, já osobně ji měla přečtenou za velmi krátkou dobu, jelikož mě opravdu bavila a to se potom kniha čte sama, že?



1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Pořebovala jsem přečíst další knihu k maturitě.

2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Hororový román

3. Definujte knihu jedním slovem.
Samota

4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Chvílemi jsem velmi soucítila s "monstrem", jelikož být na světě sám, když všichni jím opovrhují nebo se ho bojí, musí být opravdu hodně těžké.

5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Napětí a čekávání, to čtenáře nutí číst dál a dál.

6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Zdlouhavé popisy krajiny…

9/10

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!