pondělí 5. srpna 2013

Recenze na knihu: 0.4 Soumrak civilizace

Spisovatel: Mike Lancaster
Rok vydání: 2011
Nakladatelství: Egmont
Počet stran: 168

Anotace:
"Jmenuju se Kyle Straker a už neexistuju."
Tak začíná příběh Kylea Strakera nahraný na starých magnetofonových páskách. Můžete si myslet, že ty pásky jsou nějaký nepovedený vtip. Ale možná jsou dokladem historie minulého světa.
Ale pokud ty pásky mluví pravdu, pak to znamená, že všechno, co si myslíme, že víme, je lež.
A když je všechno lež, míníme tím také sebe?
Nahrajte se zpět do světa nové generace
(zdroj: bux.cz)

Tuto knihu jsem se rozhodla si koupit, když jsem ji viděla zlevněnou na Arara, kde stála něco pod stovku. Tou dobou jsem ji již zahlédla na několika blogách, ale abych byla upřímná, recenzím jsem moc pozornosti nevěnovala…

Obálka?
Obálka je hodně zajímavá, ale mě na první pohled moc nezaujala, asi proto jsem ji také u vás na blozích přehlížela, aniž bych si o ní něco málo zjistila. Když se mi ale kniha dostala do rukou, musím přiznat, že mě velmi zaujala povrchem, ten je totiž jako u knihy Bílý kůň takový jakoby matný. Ještě musím podotknout, že kniha voní jako série Stmívání (krabicový box), možná to zní šíleně, nicméně opravu je to ta vůně!

Slova píše, takto…
K tomuto bodu žádnou výtku nemám! Vše působí na čtenáře, jakoby v ději byl a to je plus.

Oč tu vlastně běží?
Když jsem v knize přečetla prvních pár stránek, myslela jsem si, že knihu zaklapnu a číst nebudu. Docela jsem se i bála, že jsem si koupila nějakou vědeckou práci nebo něco podobného. Ale nevzdala jsem to a asi po třiceti stránkách mi děj začal dávat smysl a po dalších dvaceti mě kniha začala i bavit.
Četla jsem ji i večer, to už jsem do ní byla začtená, a musela jsem ji odložit, protože jsem se u ní začala hrozně bát. Sice to není žádné "sado maso", které mně osobně moc nevadí, ale spíše takové to psycho…
Jak z toho vyplývá, děj je opravdu zajímavý a originální, i přes trochu zmatený začátek knihy, je super!

Jsou postavy lidi?
Zde bych také žádnou výtku nenašla. Jsou zde čtyři hlavnější postavy, které se chovají v daných situacích vcelku reálně. Prostě nic nad čím byste kroutili hlavou a říkali si, tohle to by nikdy nikdo neudělal, v této knize není.

Sečteno podtrženo…
Jak z recenze vyplývá, kniha se mi velmi líbila a jsem ráda, že jsem si ji koupila, i když na začátku čtení jsem ještě trochu váhala. Nicméně vše zajelo do správných kolejí a j si čtení této knihy moc dobře užila. Takže DOPORUČUJI!!!


1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Byla na ní sleva, takže jsem výhodné koupi neodolala.

2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Jste neviditelní

3. Definujte knihu jedním slovem.
Samota

4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Hlavní postava to měla velmi těžké, nicméně v této knize se nenašel nikdo, kdo by mi obzvláště přirostl k srdci.

5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Super napětí.

6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Zmatený rozjezd, tedy alespoň pro mě.

10/10

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!