pondělí 5. srpna 2013

Recenze na knihu: Prokleté město

Tato kniha mi ležela na poličce už nějakou tu dobu, a tak jsem se do ní rozhodla pustit. Ještě než začneme, tak nechápejte špatně, proti knize jsem nic neměla, ale jednoduše nebyl čas.

Obálka?
To byl hlavní důvod, proč mě kniha zaujala a i že jsem si ji tento týden rozhodla přečíst. Je sice trochu nic neříkající, ale stoprocentně upoutá. No a její velikost je tak akorát k bazénu, nemyslíte? Paperback, lehký, skladný…

Slova píše, takto…
Už po první kapitole mě kniha chytla a nepustila, dokud jsem ji neměla přečtenou. Stálo mě to pouze jeden den úsilí a spálená záda od sluníčka, která dost dlouho bolela.

Spisovatelka psát umí, píše stručně, jasně a nijak děj nenatahuje, což zaručuje, že se pořád něco děje a vy se nenudíte. Děj je psán er formou, kterou sice osobně moc ráda nemám, ale zde mi vůbec nevadila, dalo by se říci, že jsem si jí ani nevšimla, jelikož autorka píše opravdu suprově.

Oč tu vlastně běží?
Děj se odehrává v americkém městečku, které je velmi zaměřeno na zemědělství nebo chov dobytka. Co mě zde trochu zaráželo, bylo, že autorka tento venkov líčí až moc venkovsky, myslím, že v dnešní době není tak výrazný rozdíl mezi městem a vesnicí. Například to, že zdejší studenti neměli ani své vlastní mobily, je na dnešní dobu docela nereálné, ne?

Jinak je děj zajímavý. Čtenář může hádat, kdo vlastně za zmizeními stojí, dokonce se zde objeví několik možných pachatelů, ovšem konec je velice převratový a troufám si tvrdit, že ho nikdo na začátku neuhodne. Nicméně i zde to autorka také trochu přehnala, jelikož se celá kniha nese v reálném duchu, tak se zde nehodí konec s prvky mystiky…

Jsou postavy lidi?
Už od první chvíle, kdy se v knize objevil, jsem si oblíbila Jaciána, tak nějak mě dostal tím, jak jsme toho o něm moc nevěděli. Jinak i ostatní postavy jednají normálně, nic kýčovitého nebo nervy drásajícího zde nehrozí.

Sečteno podtrženo…
Tuto knihu doporučuji všem, co se chtějí odreagovat a smlsnout si na nějaké té "jednohubce", která není pořád na jedno a to samé brdo. Kniha se čte velice hezky a spisovatelka má velice pěkný styl psaní, jenž rozhodně zaujme a nepustí do konce knihy.



1. Proč jsem si vybral/a právětuto knihu?
Velice mě zaujala obálka a název.

2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Zmizelý studenti

3. Definujteknihu jedním slovem.
Strach

4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Jak jsem se již zmínila, oblíbila jsem si Jaciána, ale ani hlavní hrdinka nebyla špatná.

5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Suprové čtení.

6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Přehnaný venkov…

8/10

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!