sobota 19. dubna 2014

Recenze na knihu: Rozděleni časem - Bouře

Originální název: Tempest
Autor: Julie Crossová
Přeložila: Zdík Dušek
Počet stran: 311
Vydáno v ČR: 2013
Nakladatelství: Fragment

Anotace:
Přítomnost, rok 2009.
Devatenáctiletý Jackson je normální student... tedy téměř normální. Dokáže totiž cestovat časem. Nic nemůže změnit, jen znovu prožít to, co se už stalo. Po útoku dvou neznámých mužů se Jackson ocitne o dva roky zpět.
Minulost, rok 2007.
Jackson se nemůže vrátit zpátky do přítomnosti. Jaké tajemství ho obklopuje? Proč ho pronásledují neznámí útočníci? Stojí tváří v tvář "nepřátelům času" a musí se rozhodnout, co všechno je ochoten obětovat pro záchranu svých blízkých a možná i celého světa.
(zdroj: fragment.cz)


Nebudu lhát, tato kniha mě především zaujala svou nádhernou obálkou. Až díky ní jsem si přečetla anotaci, kde jsem zjistila, že kniha je na téma cestování časem. A jelikož jsem na toto téma četla přibližně asi 2 knihy, rozhodla jsem se, pro to si ji přečíst.

Jak pak vypadá kniha?
Jak jsem již nakousla, kniha se může pyšnit nádhernou obálkou, která zaujme budoucího čtenáře na první pohled. Jinak pro ty, kdo by to chtěli vědět, je to paperback "střední" velikosti. (když to budu hodnotit podle velikosti knih vydaných Fragmentem) Stránky jsou slabé a každá kapitola má na první stránce několik pruhů podél okraje...

Písmena, odstavce, stránky, kapitoly...
Kniha je psaná v ich formě, za což moc děkuji, jelikož nevím nevím, jak bych se jí prokousala, kdyby to byla moje ne moc oblíbená er forma. Celkově je děj psán z pohledu Jacksona, který je teenager nebo vysokoškolák. Záleží dost na tom v jaké dějové (spíše časové) linii se zrovna pohybujeme.

Čtenář by mohl mít trochu problém zorientovat se v tom, kde se zrovna nachází tedy přesněji v jakém čase. Protože po tom, co Jackson skočí a zůstane vězet v roce 2007, skáče pořád a pořád... A vy po chvíli už ztrácíte potuchy, co se stalo dřív, co potom, co si ona postava pamatuje...

Chvílemi mi přišlo skákání v čase trochu nedomyšlené, ale to se zdá možná jenom mně, co si myslíte vy? Dále také čtenáře může přestat bavit, číst již po několikáté, jak Jackson odhaluje svoje schopnosti otci. Poprvé to totiž udělá v minulosti, a když se vrátí do přítomnosti otec si nic nepamatuje...
 
Příběh, děj, postavy...  
Postavy jsou zajímavé a zakryté záhadnem, což čtenáře nutí číst dál a dál.

Také se mi velmi líbilo, jak spisovatelka ukázala Holly ve dvou prespektivách. Přesněji řečeno jako vysokoškolačku a poté i jako středoškolačku. Bylo zajímavé všímat si rozdílů v chování a jejích postojí.

Celkově mohu knihu doporučit těm, co mají rádi náměty na téma cestování v čase, a také těm, co mají rádi romantické love story. Samozřejmě zde nechybí akce, napětí a i pár bitek... A já se už těším na další díl!!!

7/10

Tímto bych chtěla poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku!!!



Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!