neděle 4. srpna 2013

Recenze na knihu: Zlatá lilie

Kdo by neznal spisovatelku Richelle Mead nebo slavnou sérii knih Vampýrská akademie? Troufám si říct, že asi nikdo kdo čte YA literaturu! Právě Zlatá lilie je druhý díl série Pokrevní pouta, která volně navazuje na již zmíněnou VA. Po přibližně roce se fanouškové tohoto příběhu dočkávají dalšího dílu. Musím říci, že já osobně jsem odpočítávala dny, kdy konečně vyjde a hnedka jak mi kniha přišla, jsem se musela pustit do čtení…

Nádherná obálka laděná do "zlatožluté" barvy, která se pomalu vůbec neliší od originálu… prostě fantazie. Styl spisovatelky jsem zde na blogu probírala již mnohokrát, (Například v recenzi na minulý díl nebo v článcích o sérii Sukuba…) takže jen tak v kostce. Richelle dokáže čtenáře vtáhnout do knihy, hnedka na prvních stránkách, a dokáže si ho udržet až do posledního slova. (Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit!) Umí vše velmi barvitě vylíčit, navíc píše v tzv. ich formě, jenž je mi nejsympatičtější.

Opět se ocitáme v Palm Springs, které se svým sluníčkem není zrovna to nejrůžovější místečko pro bandu upírů, nicméně, když se snažíte někde schovat, je právě toto to nejlepší! Sydney už nějaký ten měsíc pomáhá upírům v "zařazení se do normálního lidského života"… Po té co si u alchymistů nadělala několik problémů a následně si je v minulém díle vyžehlila, si ovšem není tak jistá, jestli je vůči svému druhu tak loajální, jak si ostatní myslí a jak by správně měla být. Pobyt mezi upíry totiž způsobil, že už je začíná brát jako svoje kamarády, což by v očích alchymisty mělo přicházet v úvahu!

V tomto díle Sydney už pouze neřeší problémy, ale konečně se zde rozvíjí i její soukromý život. Spisovatelka celkově v tomto díle dala hodně průchodu pocitům a vztahům mezi postavami. Sydney se seznámí s Braydenem, který je, jak stvořený právě pro ni. Také je chytrý, spolehlivý… Nicméně je ten pravý? Eddie je pořád tajně zamilovaný do Jill, navíc k tomu musí čelit Angelině, jenž je rozhodnutá ho za každou cenu získat…

Sydney se také musí postavit proti hodnotám, které jí alchymisté od útlého dětství vštěpovali, aby zachránila Soňu ze spárů lovců. Už jen to, že je nucena kouzlit, je pro ni dost velký oříšek, navíc začíná mít pochybnosti o alchymistech, co před ní tají?

Morojové, dhampýři, Strigojové, alchymisté to už je plno různých ras a v tomto díle k nim přibude nová neboli bojovníci světla. Jak se dozvídáme, jsou něco jako lovci upírů, který je posedlý stařík Clarenc. To oni způsobují v tomto díle problémy, více neprozradím!

V tomto díle se dozvíme plno nových faktů a dějová linie se opět posune o pěkný kousek dopředu. Richelle nám v tomto díle nabídne snad úplně všechno: akci, napětí, lásku atd. pro každého se tu něco najde. Sice se pár věcí dovyřeší, nicméně je toho plno proč se těšit na další díl! Většinou se nemůžu dočkat, až knihu dočtu, tentokrát jsem se konce děsila, jelikož to znamená, že musím nějaký ten měsíc čekat na další díl… Asi ani nemusím říkat, že tuto knihu doporučuji všemi deseti, to je podle celé recenze jasné!

1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Tuto série mám moc ráda, na každý díl nedočkavě čekám…

2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).