pondělí 5. srpna 2013

Recenze na knihu: Zahrada nesmrtelnosti: Horečka (2. díl)

První díl jsem dočetla přibližně v době, kdy už vycházel druhý díl. Slíbila jsem si, hnedka knihu koupit, jelikož první díl mě zcela okouzlil. Ale jak už to u mě bývá zvykem, ke knize jsem se dostala až nyní a to je přibližně o nějaké tři měsíce déle.

Obálka?
Nakladatelství Fortuna Libri opět nezklamalo, obálka vypadá prostě úžasně stejně jako celé grafické zpracování knihy. Kdo by si tedy knihy v knihkupectví na regálech nevšiml? Ten by musel být slepý! Tvrdé desky, velká písmena to jsou charakteristické znaky Fortuny a ani zde neudělaly výjimku. Právě díky velkým písmenům vám kniha velmi rychle utíká pod rukama někdy až moc rychle.

Oč tu vlastně běží?
Z anotace toho moc nevyplývá a samotný první díl končí na velice napínavém místě. Rein a Gabriel se ani nestihnout rozkoukat a už končí opět uvězněni tentokrát v nesvětinci, kde je po nějaké době Vaughn najde. Ale jim se opět povede utéct a na krku jim zůstane malá holčička. Chtěly byste slyšet víc? No, já bych ráda pokračovala, ovšem prozradila bych vám tak celou knihu a to byste mě potom asi moc rádi neměli.

Pravdou je, že už když jsem dočetla první díl, obávala jsem se, že druhý díl mě rozhodně bavit nebude. A napůl jsem měla pravdu. První polovina nebo spíše první tři čtvrtiny knihy mě moc nebavily. I zde (stejně jako tomu bylo u knihy Bílý kůň) se Rein s Garbielem a onou malou holčičkou plahočí do New Yorku za Reininým bratrem a moc akce se zde nenajde (až na pár výjimek).

Abych vás ale zcela neodradila, musím říci, že posledních sto stran jsem měla přečtené za chvilku. A moc se těším na další pokračování, opravdu moc jsem zvědavá, jak to celé dopadne, protože takovýto konec jsem vůbec nečekala.

Slova píše, takto…
I když první tři čtvrtiny knihy nemají nakonec pro celkový děj moc význam, spisovatelce nemohu odepřít jejich zajímavost a čtivost. Lauren prostě umí psát napínavě a z ničeho udělat něco. Nemohu říci, že bych se u čtení nudila, ale když se na knihu podívám zpětně, tak prostě ta první "půlka" tam ani moc nemusela být…

Jsou postavy lidi?
Rein, při čtení prvního dílu jsem nad ní moc nedumala, měla jsem na očích klapky a jen si slepě přála růžový konec. Nyní když zahodila svůj možný vztah s Lindenem a já v něj přestala doufat, ji najednou vidím jinak. Možná se změnila, nicméně mi přijde až moc optimistická, lépe řečeno to že vyrůstala v drsných podmínkách a byla připravena o rodiče, by ji mělo naučit, že nic není tak jak si plánujeme… Ona nicméně přes to všechno doufá, že přijde domů skoro po roce a najde tam svého bratra atd. Tedy přijde mi, že tak jak ona jedná v některých situacích, by nejednal člověk, který si prošel tím čím ona…

Sečteno podtrženo…
I přes to, že první část nestojí za to, je napsána suprově a čtivě. Kniha určitě stojí za přečtení, jelikož celkový příběh je velmi dobrý. Já si určitě přečtu další díl a čtení tohoto nelituji. Konec je ohromný!

Knihu si můžete koupit na Livro.cz!



1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
První díl mě velmi zaujal, takže je samo sebou, že jsem si chtěla přečíst i pokračování!
2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Svoboda, smrt
3. Definujte knihu jedním slovem.
Láska (tím asi nic nezkazím)
4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Abych pravdu řekla, při čtení druhého dílu jsem na Rein objevila několik chybiček, kterých jsem si předtím nevšimla a pořád doufám, že bude i Lindenem, ale vím, že je to zřejmě nereálné…
5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Prostě je to zajímavý!
6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Tak nějak mi přišlo, že první polovina knihy se vleče…
9/10

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!