pondělí 5. srpna 2013

Recenze na knihu: Bílý kůň

Na každém rohu narážíte na reklamu: Dříve byl život nudná samozřejmost, teď nechce nic než přežít! Konečně jsem se i já dostala ke knize Bílý kůň, na kterou jsem četla plno zajímavých recenzí. Už jenom samotná obálka vypovídá, že kniha bude něco extra. A je?

Obálka?
Knihu jsem si zamilovala hnedka, jak jsem ji vzala do ruky. Její obálka totiž není lesklá, ale matná a na dotyk prostě jiná! Což je sice moc hezké a neobvyklé, nicméně také nepraktické, jelikož jsou na ní hodně vidět otisky…
Slova píše, takto…
Spisovatelka píše stylem, že se čtenář začte hnedka na prvních stránkách a to je velké plus, jelikož jsou i tací spisovatelé, kteří svoji knihu se super námětem a dějem napíší dosti nudně a to je velká škoda! Párkrát jsem dokonce musela večer knihu odložit, protože jsem se bála, aby na mě nevyskočily ze tmy postavy …

Několikrát se mi také stalo, že jsem si myslela, že mi asi pár stránek v knize chybí. Autorka totiž nepovažuje za nutné objasnit čtenářům některá fakta = jen ať si čtenář poradí sám! Ještě doteď - a to jsem celou knihu přečetla list po listu - pár věcí nechápu: Jakou měla s příběhem souvislost ta podivná nádoba? ...

Oč tu vlastně běží?
V knize se prolínají dvě dějové linie a to teď a tehdy. Někdy jsem musela zapojit všechny mozkové závity, abych pochopila, co měla spisovatelka na mysli, někdy mi ale ani to nestačilo. Tím jak se prolínají dvě dějové roviny, čtenář příběh "trochu" pochopí, až někde ve třetině knihy. To však neznamená, že tato část nestojí za to, ba právě naopak. Právě vydařený start, byl pro mě nezapomenutelný. Poté co příběhu trochu porozumíme atd., vlastně poznáme, že hlavní zápletka je pouze v tomto: Zoe se snaží dostat do Řecka. Nevíme proč, za kým, nevíme nic, vše se dozvíme až na konci.

Sice je v knize plno napínavých, zajímavých, drsných, akčních, romantických atd. situací. Zoe na cestě pozná a ztratí plno lidí, musí překonat plno překážek, nicméně i přesto je hlavní zápletka trochu chabá.

Sečteno podtrženo…
Kniha je originální, napínavá, tedy určitě se u jejího čtení nebudete nudit a pod prsty vám stránky budou ubíhat neuvěřitelně rychle. Nicméně připravte se na to, že tato autorka vám všechny informace nenaservíruje na stříbrném podnose, budete si muset lámat hlavu, počkat, nebo prostě vytušit… I přes to, že hlavní děj je trochu nudný, je v knize plno jiných postraních dějů, které vám to zcela vynahradí. Také je zajímavé pozorovat psychiku lidí a její vyvíjení! Mohu jedině doporučit a těšit se na další díl!!!

Knihu si můžete koupit na Livro.cz!


1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
O knize jsem hodně slyšela a navíc má úžasnou obálku!
2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Lidi, zrůdy
3. Definujte knihu jedním slovem.
Nemoc
4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Zoe byla opravdu statečná, až jsem chvílemi uvažovala, jestli by to těhotná žena mohla vůbec dokázat a přežít.
5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Spisovatelka umí psát!
6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Další díl vyjde až za hodně dlouhou dobu…
10/10

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!