neděle 4. srpna 2013

Recenze na knihu: Temné vize: Vášeň

Tato kniha stejně jako dvě předešlé je z pera známé spisovatelky L. J. Smith, která má na svém kontě velice populární sérii Upíří deníky! I já mám tento příběh ráda, bohužel ale pouze jeho seriálovou verzi, knižní mi moc nesedla, nicméně pár dílů doma mám…
I obálka tohoto dílu pokračuje ve stejné linii. Tedy dívka vzhlížející vzhůru se zakalenýma očima. Nicméně tentokrát není laděna do fialové ani modré barvy nýbrž do červené. Tato barva úplně přesně vystihuje název: Vášeň.

Jak je u této autorky zvykem (tedy alespoň podle toho co jsem od ní četla) i tento příběh je vyprávěný ve třetí osobě… Jak můžete vědět, tento styl mi není zrovna dvakrát po chuti, ovšem musím říci, že tentokrát mi to tolik nevadilo, sice bych to raději viděla z pohledu Kaitlyn celé, ale s tím nic nenadělám!

Oproti druhému dílu, kde jsme se moc akce nedočkaly, je zde všeho více. Při čtení jsem se nenudila, a jakmile jsem se do knihy začetla, nedokázala jsem ji odložit. Kaitlyn se sama na vlastní pěst vydává do Institutu za Gabrielem, odhodlána najít a zničit krystal. V minulých dílech jsem nechápala, proč si všichni myslí, že Kaitlyn je "drsňačka…", teďka s nimi plně souhlasím. Má odvahu…

Každý si zde přijde na své. V knize je jak napětí, akce, láska… Kdo by nebyl napnutý, když se Kaitlyn ocitá sama v domě plném šílených lidí, kteří jsou odhodláni ji zničit, jakmile šlápne vedle. Jako v každém díle se i zde odehraje taková ta "závěrečná bitva".

Přibylo i několik nových postav! Na scénu se konečně pořádně dostanou i lidé z takzvané původní pilotní studie, se kterými nyní Joyce pracuje. I dva, kteří z krystalu úplně zešíleli… Do ústraní jde bratrstvo, v knize je o něm jen několik narážek, ale moc prostoru mu zde spisovatelka nevěnuje.

Stejně jako lidé přibudou i jejich nové schopnosti a pokusy s nimi, které nyní již nejsou vědecké, jako bývali kdysi. Nyní jsou to pokusy/tréninky, jak svoje schopnosti využít při různých nezákonných činnostech…

Plno postav jako je například Gabriel, Joyce, Lydie a další pořád mění strany, pomalu celou knihu jsem hádala, na jaké straně nakonec budou. Zda jsou hodní či zlí! Jak to dopadne, vám prozrazovat nebudu, to si přečtěte!

Co ale prozradím je, že na konci bude velký happy end! Sice jim to přeju, ale myslím, že takto lehce se z tak těžké situace nejde vykroutit. Přesněji nějaká "oběť" tam padnout měla… Nemusela být v podobě lidského života, ale nemělo to zkrátka skončit tak růžově!

Super oddychové čtení, pokud jste četli první dva díly a alespoň trochu se vám líbili, tak si stoprocentně přečtěte i tento závěrečný díl celé trilogie, jelikož ten je z celé série nejlepší!



1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Opět četla jsem předchozí díly, takže mě vcelku zajímá, jak to všechno dopadne!

2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Magické schopnosti

3. Definujte knihu jedním slovem.
Krystal

4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Kaitlyn v tomto díle byla opravdu odvážná, klobouk dolů!

5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Napětí…

6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Přemýšlím, přemýšlím asi to, že všechno skončilo až moc šťastně… Nechci nic prozrazovat, ale já na velké happy endy nevěřím, ne na tak velké…

8/10
Tímto bych chtěla poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!