neděle 4. srpna 2013

Recenze na knihu: Temná akademie: Spoutání



Konečně jsem si i já mohla přečíst druhé pokračování této série, kterou u nás v ČR vydává nakladatelství Fragment. Vím, že mnohé z vás první díl tolik nenadchl, ale já jsem si v něm zalíbení našla. Proto není divu, že hnedka, jak mi domů přišel balíček, vrhla jsem se na čtení právě této knihy!

Je sice pravda, že kniha není nijak náročná, je to tedy spíše takové to oddechové čtení. Čte se opravdu dobře, rozhodně se u toho nenudíte. Autorka se moc nerozepisuje a posunuje děj rychle vpřed a to je plus, co vás nutí číst pořád dál a dál až nakonec zjistíte, že jste celou knihu už přečetli a nezbývá vám nic jiné než si počkat na další díl.
Cassie se po vánočních prázdninách vrací zpět na akademii, tentokrát však ne do Paříže ale do New Yorku. Po prvním

díle, kde nám spisovatelka nedala moc jasných odpovědí, si konečně můžeme udělat jasnější obrázek o tom, co jsou vyvolení vlastně zač. Abychom to ale neměli tak jednoduché, vyvstane několik nových otázek…

Kdo je dobrý a kdo špatný? Musím říci, že u plno postav jsem si obrázek neudělala ani po přečtení celé knihy. Jak jsem se již zmiňovala, moc toho opět nevíme, na co si ale stěžovat…? Kniha je takto více napínavá a čte se dobře! Například Kateřina je "zlá", Isabella je super a hodná kamarádka… ale co například takový Richard? Nejdříve jsem ho měla v šuplíku s těmi zlými, jak však kniha plynula, začala jsem váhat. Nebo takový Ranjite?

Dokonce i u samotného sira Alrica jsem chvílemi váhala, jaké jsou jeho úmysly! Ve scéně, kdy Cassii stojí před radou, mi hrozně moc připomínal Brumbála, vlastně celá ta situace, byla jako vystřižená z Harryho Pottera 5.

V knize se dočkáte snad všeho: romantiky, napětí, akce… Rozhodně doporučuji, oddechové čtení, které chytne a nepustí. Pořád si jen budete lámat hlavu s tím, jak to asi dopadne, na to ale rozhodně nepřijdete, možná ke konci budete něco málo tušit, tím to však bude končit!


 
1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Četla jsem první díl, který se mi velmi líbil, takže není divu, že jsem si pořídila i další díl!

2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Spoutání s duchy (jo jo vím, to jsou 3 slova)

3. Definujte knihu jedním slovem.
Problémy (Trochu mi přišlo, že se na hlavní hrdinku válí ze všech stran.)

4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Hrozně moc jsem si oblíbila Isabellu.

5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Nevím, čím to je, nicméně kniha dokáže zaujmout.

6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Rychlý konec, chci víc stránek…

8/10
Tímto bych chtěla poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!