neděle 4. srpna 2013

Recenze na knihu: Kupec Benátský

Už nějaký ten měsíc mi na poličce knih, které jsem zatím neměla čas nebo chuť si přečíst, leží několik klasik. Proto jsem se rozhodla využít podzimních prázdnin a trochu ten počet ztenčit. Po chvilce váhání padl ortel na Kupce, řekla jsem si totiž, když už jsem v tom Shakepearovi tak namočená…

Asi je to tím, že tato kniha není u nás na škole v maturitním seznamu. No a z toho vyplývá, že se mi kniha docela i líbila. Nemusela jsem totiž u toho tolik přemýšlet, dělat si poznámky a představovat si, jak to asi popíšu do čtenářského deníku… Po této zkušenosti si začínám myslet, že knihy, co jsou na "seznamu", nejsou zase tak špatné, to špatné na nich dělá fakt, že jsou na seznamu. Kdo mě chápe? Asi jsem se do toho zamotala více, než jsem původně chtěla.

Kniha měla děj, který mě bavil a dokázal zaujmout. Co mi ale trochu vadilo, byly místy delší monology/filozofické úvahy, nicméně to dělá Shakespeara Shakespearem. Chvílemi se mi líbilo, jak je celé dílo napsané, kdo dneska takto píše?

Teďka bych ještě chtěla trochu rozebrat postavu Porcii. Nejdříve říká, jak Bassania miluje, a potom na něj ušije takovouto lest. Trochu mě tím zklamala, že mu nevěřila. Samozřejmě i on neměl prsten, tak lehko dávat, ovšem za těch okolností si myslím, že je to omluvitelné. Mně se to říká, co?

Celkově musím říci, že se mi všechny tři hry, které jsem od tohoto autora zatím četla velice líbily. Ještě mám doma jednu, tak se těšte… Nejvíce asi Hamlet, ale to je taková moje srdeční záležitost…

Asi se více rozepisovat nebudu. Prostě a jednoduše je to skvělá kniha, určitě se vám bude líbit, pokud máte rádi tento styl psaní.


1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Jak jsem již psala, už jsem od Shakespeara četla několik děl, tak proč k nim nepřidat další…

2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Nebezpečný úpis

3. Definujte knihu jedním slovem.
Obchod

4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Musím říci, že jsem chvílemi kroutila hlavou nad Porciinou vychytralostí.

5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Abych pravdu řekla, ani nevím, čím to je, ale kniha mě prostě a jednoduše bavila, což mě na klasiku velmi mile překvapilo!

6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Někdy trochu dlouhé monology, ale v tom zřejmě tví ta krása…

7/10

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!