neděle 4. srpna 2013

Recenze na knihu: Strážkyně brány

Spisovatelka: Michelle Zinková
Rok vydání: 2012
Nakladatelství: Knižní klub
Doba čtení: 25.6.2012-28.6.2012
Počet stran: 365
Knihu si můžete koupit na Arara.cz

O čem kniha je:
Tato kniha je druhý díl. (první díl Proroctví sester) Kniha je o dvou sestrách: jedna je brána a druhá strážkyně. Jedna chce do světa vpustit zlo, druhá se tomu snaží zabránit. V tomto díle se Lia vydává najít zemi Altus, kde žije její prateta, aby zjistila, kam byly ukryty stránky z knihy o proroctví. Nadále se vydává i stránky najít…

Moje názory:
++ Jako první bych chtěla zmínit, že v tomto díle je ještě méně děje než v prvním díle. Obzvláště první třetina knihy mi přišla hodně natahovaná. Ovšem na druhou stranu musím říci, že ani i této knihy jsem se nenudila. Jakmile jsem se začetla, musela jsem číst dál, dokud jsem celou knihu nedočetla, proto rozhodně nemohu spisovatelce upřít její veliký talent!
++ Dále bych trochu chtěla rozebrat jednu z hlavních postav a tou je Lia. Jak jistě všichni víte, v prvním díle opustila Jamese, protože se musela vydat na cestu k ukončení proroctví. Ovšem sotva odjede do Londýna, hnedka se zamiluje bezhlavě do Dimitriho a začne s ním chodit. Což mě trochu nutí uvažovat o tom, jestli je opravdu taková jakou ji spisovatelka na začátku vylíčila…
++ Což mě přivádí k další mojí myšlence, kterou jsem během čtení dostala. Tak nějak se mi totiž zdá, že spisovatelka v zápalu nápadů zapomněla na dobu, do které příběh usadila. Jelikož se postavy postupně začínají chovat, tak nějako jako lidi dnes… Sice je to tam trochu vysvětlené, proč tomu tak je, ale přece jen si nemyslím, že se jejich hluboko zasazené společenské zvyky mohou ze dne na den změnit!
++ Dále bych ještě chtěla podotknout, že mě naprosto okouzlil Dimitri. S čistým svědomím bych ho zařadila po bodu Edwarda, Mike nebo pana Darcyho…

1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Četla jsem první díl a bylo jsem zvědavá, jak příběh pokračuje…

2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Strážkyně/brána

3. Definujte knihu jedním slovem.
Proroctví

4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Tento bod si myslím, že jsem již probrala výše.

5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Kniha vás od začátku do konce chytne a nepustí!

6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Tak nějak Liina zrada Jameseho. (ale s Dimitrie jim to přeju)

9/10

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!