neděle 18. srpna 2013

Recenze na knihu: Spalovač mrtvol



Originální název: ---
Autor: Ladislav Fuks
Přeložila: ---
Počet stran: 171
Vydáno v ČR: 1983
Nakladatelství: Mladá fronta

Anotace:
Psychologický horor Spalovač mrtvol patří bezesporu k nejznámějším dílům spisovatele Ladislava Fukse.
Příběh Karla Kopfrkingla, snaživého zaměstnance pražského krematoria, se začíná odehrávat na konci 30. let 20. století a v období okupace. Vypravěč v něm skvěle zachytil vývoj charakteru "malého" člověka, který se pod vlivem historických událostí děsivě změní a který je kvůli kariéře ochoten vyvraždit celou svou rodinu.
(zdroj: martinus.cz)


Tak vám dneska přináším takovou mini-recenzi na další knihu z maturitního seznamu. Tentokrát jsem si z antikvariátu nechala poslat Spalovače mrtvol, jelikož kamarádky z něho byly velmi nadšené. A to zrovna moc nečtou – vlastně vůbec.

Abych hnedka na začátku nekritizovala, tak musím říci, že kniha byla velmi dobře vystupňovaná. Na posledních dvaceti stránkách vše vygradovalo, jak jsem si ani ve snu nepředstavovala.

Dále spisovatel velmi dobře rozvíjel hlavní postavu. Úžasně zde bylo vidět, jak se charakter postavy mění z rodinného typu na chladnokrevného vraha odevzdaného říši. Chvílemi jsem se divila, jestli je možné, aby se člověk takto radikálně změnil.

Tato kniha nemá hlavní zápletku! Já ji nenašla… Přišlo mi to spíše jako popis života jedné rodiny, kde se postupně němí charakter jedné z postav. Kdybych knihu v půlce odložila, vůbec by mi nevadilo, že nevím, jak dopadne. Chytla mě až na konci, kdy jak už bylo řečeno, děj gradoval. A tak to být přece nemá, ne? Kdo čte knihu kvůli posledním pár stránkám?

Knihu bych doporučila lidem, co hledají něco rychlého a alespoň trochu zajímavého na přečtení, protože tato kniha se dá přečíst na jedno posezení.

4/10

2 komentáře:

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!