neděle 4. srpna 2013

Recenze na knihu: Pýcha předsudek

Spisovatel: Jane Austenové
Rok vydání: 2011
Nakladatelství: Otto
Doba čtení: 4.3.2012-13.3.2012
Počet stran: 440
Knihu si můžete koupit na Arara.cz

Tak trochu jsem zjistila, že nejlépe se mi dělají recenze na knihy, které se mi moc nelíbily. U knih, co jsem jimi nadšená, bych nejraději napsala: výborná kniha doporučuji. A jelikož je toto jedna z takových knih, budu to muset překonat a něco srozumitelného napsat.

O čem kniha je:
Tak tedy kniha je o děvčatech jedné "maminky", které je chce co nejrychleji a nejvýhodněji provdat. Ještě bych mohla podotknout, že kniha je zasazená do cca 18. nebo 19. století, nejsem si jistá a nechce se mi to jít hledat. Nebudu tu rozepisovat překážky a tak, to bych rovnou mohla celou knihu opsat. Nicméně nakonec maminka dvě ze svých dcer provdá velice výhodně za vysoko postavené pány. Nechci vám nic prozradit, takže radši skončím…

Moje názory:
** Popravdě kniha mě vtrhla do děje hnedka, to se jen tak nestává. Většinou se do knihy začtu až tak na 90 straně. Ovšem abych musela číst a nic jiné nedělat a na nic jiného nemyslet se stalo až u konce knihy. Opravdu jsem četla snad čtyři nebo pět hodin v kuse a nemohla knihu odložit. To se mi naposledy stalo před dlouhou dobou.
**Určitě si někdy v budoucnu koupím další knihy této spisovatelky. Těšte se na recenze… Tuto knihu mohu doporučit, ale nečekejte žádné rvačky, krev… Je to román skrz na skrz!
**Musím říci. Že ze začátku mi pár postav bylo nepříjemných hlavně pan Darcy, ale ke konci knihy si mě získal. Opravdu nevím, jak se to mohlo stát, v jednu chvíli mě tak naštvala a urazil. Ale na konci se mi líbí skoro jako Edward. (jo opravdu)
**Nicméně jsem si knihu stáhla i jako film, takže také tu bude recence!!!


1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Tak nějak jsem pořád někde slyšela jméno Jane Austenová, proto jsem se rozhodla zjistit, co se za tím skrývá a jsem mile potěšena…

2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Pýcha předsudek (opravdu to tu knihu vystihuje)

3. Definujte knihu jedním slovem.
Román

4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Moc jsem si oblíbila Elizabeth, mám ji ráda, ne jako Alici, snad kdyby kniha měla pokračování. I pan Darcy si mě získal, jak jsem se už zmínila.

5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Opravdu nevím, ale musím říci, že je to úplně něco jiné, než to, co jsem doteď četla.

6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Opravdu moc mi vadila povýšenost mužů, hlavně pana Darcyho, ale bez toho by ten příběh nemohl být.

9/10

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!