neděle 4. srpna 2013

Přečetla jsem: Svítání na poušti

Spisovatel: Waris Dirie a Jeanne D´Haem
Rok vydání: 2011
Nakladatelství: Ikar
Doba čtení: 24.2.2012-4.3.2012
Počet stran: 208
Knihu si můžete koupit na Arara.cz

Knihu jsem četla dlouho, jelikož jsem neměla moc času. Musela jsem se učit. Kdybych měla čas, knihu bych přečetla na posezení. Většinou se mi druhé díly nelíbí, ale tento byl možná lepší než jednička. Možná to bylo tím, že jsem první díl nejdříve viděla jako film…

O čem kniha je:
Waris se vydává do Somálska své rodné země. Kde nyní jsou vojenské nepokoje, vojáci omámení kátem střílejí do všeho… Všichni v New Yorku Waris varují, že jelikož veřejně vystupuje proti ženské obřízce, by mohla mít ve své zemi potíže. Waris je ale ignoruje, svého syna nechá u své švagrové a spolu se svým bratrem se vydávají do Somáska. Přes řadu potíží a po opravdu dlouhém letu se do S. přeci jen dostanou. Najdou maminku a tatínka, který má veliké problémy se zrakem. Jako celá rodina stráví týden a musejí se vydat zpět. Přes všechny problémy Waris dosáhne svého cíle a je rozhodnuta pomoci své zemi stát se lepší… (Podle pravdivého příběhu)

Můj názor:
Myslím, že i nyní to bude velice krátké, prostě nádherná knížka. Kniha je pro ty, kteří rádi čtou příběhy ze života. Já osobně jsem knihu četla jedním dechem (s přestávkami na učení). Chvílemi mě ale štvali chlapi a jejich názory ze Somálska, prostě… Nechápu, jak si mohou myslet, že oni jsou víc než ona. Oni pouze sedí a koukají, jak ženy pracují. Waris, která je známá po celém světě a dokázala toho víc než všichni chlapi v Somálsku. A oni jí pohrdají, nedovolí jí ani jíst v jídelně v jejich společnosti. Jaký já jsem měla vztek, když jsem toto četla… Jinak ale super kniha, kde se toho spoustu dovíte!


1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Četla jsem první díl a opravdu moc jsem chtěla vědět, jak to všechno dopadne.

2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Chlapi/ženy (asi to moc knihu nedefinuje, ale jak již jsem se zmínila v Somálsku jsou chlapi víc…)

3. Definujte knihu jedním slovem.
Rodina

4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Waris, ne neztotožnila bych se s ní, ona je totiž někdo. Musím ji prostě obdivovat. (opět)

5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Přes všechny překážky snad došla do svého cíle.

6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Není to negativum na knize spíše na realitě a již jsem ho tu dvakrát zmínila.

10/10

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!