pondělí 5. srpna 2013

Recenze na knihu: Oliver Twist

K přečtení této knihy jsem se dlouho odhodlávala, až jsem si dodala dostatečné odvahy, abych knihu z poličky vytáhla. I teďka jsou moje pocity z ní dosti smíšené, nicméně koupě nelituji. Koupila jsem si ji před několika měsíci na stránkách nakladatelství, kde tou dobou měli ohromné slevy, z tohoto "velkého nákupu", který jsem díky oněm slevám provedla, mi nyní zbývají přečíst ještě tři knihy…

V knize je popsán velmi zajímavý a pro mě originální příběh o malém sirotkovi, ovšem spisovatel někdy (spíše docela často) dost dopodrobna popisuje pro čtenáře nudné a myslím i ne moc podstatné detaily a tím se příběh stává vleklejším a nudnějším. Já tyto dlouhé odstavce ne-li rovnou stránky nenáviděla a nejraději bych je i z knihy vytrhla…

Dále co pro mě bylo trochu jako trn v oku, byly "náhody", které se v příběhu stávali. Možná jste si jich při čtení samy nevšimli, ale já jelikož na takové ohromné štěstí nevěřím, jsem se nad nimi někdy i pozastavovala. Vysvětlete mi, jak velká je pravděpodobnost, že byste se v Londýně (ano, tom velkééém městě) s někým vícekrát náhodou srazili? (zde pan Brownlow a Oliver) Pochopím to v nějakém zapadákově atd., nicméně v Londýně? Jednou dobře, ale tolikrát… (V knize se to stalo více postavám.)

Dále se musím zmínit a "loupežnickém slangu", jenž je v knize chvílemi používán. Kdyby nebylo slovníčku na konci knihy, nevím, jestli bych těmto kapitolám vůbec rozuměla. Je to klad nebo zápor? To si každý rozhodne sám, jestli je rád, že si obohatí slovník, nebo je naštvaný, že neustále musí otáčet a nahlížet do slovníku. (Co si myslíte vy? Klad nebo zápor?)

Na závěr tedy řeknu, že kniha je příjemné zpestření pro ty, kteří jsou dnešními kniha mi o upírech, koncích světa atd. znuděni. Sice se v knize najde pár nudných pasáží, nicméně vyváží je pestrý a dějově dobře vymyšlený příběh. Takže po dlouhé době to byla kniha z povinné četby k maturitě, která mě do jisté míry zaujala!

Knihu si můžete pořídit na Livro.cz!



1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Nějakou dobu mi kniha leží v knihovně a také potřebuji něco přečíst do školy…
2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Životní příběh
3. Definujte knihu jedním slovem.
Sirotek
4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
V této knize bylo plno postav a s žádnou z nich jsem se nijak zvlášť nespojila, jen mi docela padla do oka slečna Róza Maylievá.
5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Originální příběh, to této knize nikdo neodepře!
6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Zdlouhavé popisy, které děj v knize dost pozdržovali a dokázali čtenáře pořádně unudit!

8/10

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!