středa 7. srpna 2013

Recenze na knihu: Myši


 Originální název: Mice
Autor: Gordon Reece
Počet stran: 260
Vydáno v ČR: 2011
Nakladatelství: Jota

Anotace:
Mimořádně napínavý psychologický thriller se zcela nečekaným vyústěním!
Shelley a její matka snášely šikanu dost dlouho. Už nechtějí, aby s nimi někdo manipuloval, poroučel jim, a to ani když se jedná o vlastního otce a manžela. Odstěhují se proto na venkovskou samotu, kde má být konec všem starostem a trápením. Pohodu však naruší lupič, který jednou v noci vnikne do jejich domu. V tu chvíli se v mladé Shelley něco zlomí a odteď už ona ani její matka nikdy nebudou „šedými myškami“ podobnými desítkám neprůbojných žen a dívek.
Stačí totiž jediná návštěva kočky v myší díře a život jejích obyvatel už nikdy nebude stejný jako dřív...
(zdroj: bux.cz)


Na tuto knihu jsem narazila, když jsem bloumala po Dobrovském. Určitě bych si ji nekoupila, kdyby nebyla v akci a nestála jen něco okolo 40,- korun, a také kdybych si ji nepamatovala z vašich blogů. Velmi mě na první pohled zaujala obálka, ta totiž vypadá velmi pěkně a poutavě.

Celkově se mi kniha četla velmi pěkně, stránky rychle ubíhaly, děj byl originální, co víc si přát, že? Příběh mě chytil hnedka na prvních stránkách, je akční, napínavý…, nicméně po přibližně polovině knihy děj najednou stagnuje. Ocitla jsem se tedy na bodu mrazu, kdy jsem se knihou musela prokousávat, zde se spisovatel příliš rozepisuje o ne zas tak moc důležitých věcech. Ke konci se vše vrací zpět do starých kolejí a děj opět graduje.

Také bylo velmi zajímavé pozorovat, jak se z Shelley a její matky stávají ženy, které jsou schopné říci ne a prosadit si svoje názory. Ale všeho s mírou, což se zde říci nedá. Jejich charaktery se v knize tak změní, že to snad ani není možné, nebo je?

Během čtení vás to také nutí přemýšlet: Co bych v dané situaci udělala já? Jak bych se zachovala? Dokázala bych to? A tím se pro vás kniha stává ještě emotivnější a napínavější.

Knihu vám mohu jedině doporučit. Je to originální, napínavé čtení, které vás nenechá, dokud knihu celou nepřečtete až do konce, což vcelku jde, protože knížka je jen taková jednohubka, já osobně ji měla přečtenou během jízdy do Chorvatska.


8/10

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!