neděle 4. srpna 2013

Recenze na knihu: Já a pan Darcy

Spisovatelka: Alexandra Potter
Rok vydání: 2012
Nakladatelství: Kristián
Doba čtení: 28.6.2012-3.7.2012
Počet stran: 318
Knihu si můžete koupit na Arara.cz

Od knihy jsem očekávala něco o dost jiného. Když jsem si knihu kupovala, myslela jsem, že to bude takový ten klasický román, kde se hnedka zamilujete do hrdiny. (např. jako já u Nebezpečné lásky)

Ovšem chvílemi jsem nevěděla, jestli nečtu nějakou fantasy knihu, jestli se nestala chyba a jestli mi do přebalu nedali něco jiného. Musím říci, že mi do knihy vůbec "pravý pan Darcy" nepasoval. Čekala jsem, že spisovatelka pana Darcyho upraví do dnešní doby. Tím, jak se Emily vídala s p. Darcym, kniha ztrácela na realitě a posouvala se někam jinam.

Ani mi tam moc nepasovala pani průvodkyně. Tedy ze začátku jsem ji měla ráda, ale na posledních pár stránkách tomu spisovatelka nasadila korunu!

Také jsem tak nějak nepochopila, jak může Spike být nejdříve "chlap s pneumatikou okolo břicha" a ani ne za týden "chlap s vypracovanými svaly! To si trochu máknul v posilovně, ne? Nebo jsem musela kroutit hlavou nad tím, jak v zimě a ještě k tomu v šatech může jet na koni nebo na kole???

Prostě jednoduše jsem nečekala román, kde se Emily vydá do Anglie na poznávací zájezd s autobusem plným seniorů. Narazí tam na chlápka jménem Spike, který jí nejdříve připadá jako blb. Postupně o něm zjišťuje samé špatnosti, také se součastně setkává s pravým panem Darcym… Dále si vše můžete domyslet, pokud jste četly Pýchu a předsudek, konec znáte.

Jako další bych podotkla, jak to že Emili neviděla podobnosti mezi svým životem a její nejoblíbenější knihou (Pýcha a předsudek)? Jak to že jí to trvalo tak dlouho? Prostě nevím, ale myslím, že jí to mohlo dojít dříve, nebo mohla mít alespoň trochu pochyby…

Jako další chybu bych knize vytkla to, že nedokáže zaujmout. Celou knihu jsem četla bez toho, abych byla ponořená do děje. To je potom čtení pěkná otrava!!! Sečteno podtrženo jsem čekala od knihy něco jiného!


1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Je jí všude plno…

2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Pan Darcy

3. Definujte knihu jedním slovem.
Láska

4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Nad tím ani nebudu uvažovat!

5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Happy end!!!

6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Těch je v recenzi plno, asi mám kritizovací náladu!

3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!