neděle 4. srpna 2013

Recenze na knihu: Erebos

Spisovatelka: U. Poznanski
Rok vydání: 2011
Nakladatelství: Fragment
Doba čtení: 17.7.2012- 22.7.2012
Počet stran: 319

Hlavní postavou je dospívající Nick, který má plno kamarádů. Ovšem jeho kamarádi, jeden po druhém, se začínají chovat podezřele, všimne si toho i jejich učitel. Nick ví, že po škole koluje záhadné DVD, na které by se také rád podíval. Jednoho dne se mu DVD podaří získat, přesněji mu je darováno, a Nick se náhle ocitá v jiném světě, ve světě Erebosu. Hra ho naprosto pohltí stejně jako ostatní hráče. Tato hra není jako ostatní, tato hra na všechny všechno ví, působí dojmem jako by žila. Za nedlouho hráči dostávají úkoly i mimo svět Erobosu, tedy úkoly, které musí splnit v realitě a nejde o žádné prkotiny…

Od této chvíle spisovatelka popisuje, jak Nick hraje hru. Jsou to rozsáhlé popisy děje hry, které mě moc číst nebavilo. Občas jsem si i říkala, jak to asi hráč má udělat? Tedy nejsem žádná velká hráčka počítačových her, takže se chci zeptat, je možně, aby do takových podrobností mohl hráč určit například: jak se jeho postava bude tvářit, jakou silou má udeřit, jestli má zamávat, atd.? Na to vše, co je ve hře popsáno, by klávesové zkratky nestačily. A ani to nejde stíhat…

Nicméně více jak půlka knihy je popis toho, co se ve hře odehrává, což mně číst nebavilo. Potom už je kniha v celku napínavá, úkoly jsou těžší a těžší a celkově je kniha napínavější. Až na pár věcí, které mi přišly trochu nelogické, byla druhá polovina knihu dobrá.

1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Mnohokrát jsem ji na internetu viděla a řekla si, že si ji přečtu.

2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Počítačová hra

3. Definujte knihu jedním slovem.
Pomsta

4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Celou knihu mi byla velmi sympatická Emily!

5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Super námět.

6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Už jsem se výše zmínila.

6/10

Tímto bych chtěla poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!