neděle 4. srpna 2013

Přečetla jsem: Tajný deník Marie Antoinetty

Před nedávnem jsem zveřejňovala recenzi na film Marie Antoinetta, nedalo mi to a hledala jsem na internetu nějakou knihu. Našla jsem jich spousty, až mě to překvapilo, žádná ale nebyla na skladě nebo k dostání. Jednu jsem přece jenom našla a to v antikvariátu.
Je to smyšlený tajný deník Marie Antoinetty. I když si autorka většinou vymýšlela, mně je to jedno, kniha se mi opravdu líbila. Po všech těch upírech byla tato kniha příjemná změna. Vyhlídla jsem si o ní ještě dvě knihy a doufám, že se mi je někde podaří splašit.
Jak již jsem se zmiňovala v recenzi na film, že mi bylo líto, jak film končí. (že se nedovíme, jak tedy vlastně dopadly) Tak kniha vám to opravdu sdělí.

Spisovatel: Carolly Erickson
Rok vydání: 2006
Nakladatelství: Domino
Doba čtení: 26.1.2012-1.2.2012
Počet stran: 286

1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Jak už jsem se několikrát zmínila, zaujal mě film. Tato kniha sice nemá s filmem nic společného, je ale o tom samém a dozvíme se z ní více.

2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Francouzská královna (nevím, jestli to knihu nejvíce vystihuje)

3. Definujte knihu jedním slovem.
Revoluce


4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Marie Antoinetta je postava, kterou velice obdivuji. Zato smyšlená postava Amélie, mi pila krev. Sice její chování trochu chápu, myslím si, že se ale pomátla… Víc vám neprozradím.

5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Hrozně se mi líbí představa toho, jak to chodilo v paláci… Já vím, je to vymyšlený, však přece jen…

6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Co mi na knize vadilo, bylo to, že kniha musela obsáhnout řadu let. Byly tam skoky o několik měsíců. Chápu, že jinak by kniha byla nudná, ale přece jen bych tam pár věcí více vysvětlila.

Bodové hodnocení: 8/10

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!