neděle 7. prosince 2014

Recenze na knihu: Pekáč buchet

 


Originální název: --- Autor: Kateřina Petrusová
Přeložila: ---

Počet stran: 159

Vydáno v ČR: 2014

Nakladatelství: Fragment


Anotace:
ONA
    Redaktorka ženského časopisu, expertka na vaření. Miluje nové recepty, oprašuje staré po babičkách, dobrého jídla se nikdy nepřejí a je pro ni středobodem vesmíru. Sama o sobě říká, že je gastrosexuálka. Sport je pro ni nutné zlo, aby nenakynula jako její milované tvarohové buchty. Jmenuje se Klára.
ON
    Adrenalinový sportovec. V létě leze po horách, v zimě po zamrzlých vodopádech. Sport je součástí jeho života a nedokáže bez něj existovat. Jeho břišní, zádové, hýžďové, no prostě všechny svaly, podle toho patřičně vypadají. Pekáč buchet může spořádat na posezení a nebude to na něm vůbec vidět. Jmenuje se Matouš. 
    Je vůbec možné, aby dva takto rozdílné světy fungovaly společně? Stačilo jediné včelí bodnutí a následná prudká alergická reakce, a bylo to. Náhoda je spojila dohromady, a tak na nich můžeme otestovat hned dvě lidová moudra: že láska prochází žaludkem a že láska hory přenáší.
    Další skvělé čtení od Kateřiny Petrusové, které smlsnete jako pralinku. Najdete v něm všechno, co na jejích knížkách máte rády: svérázné postavy, skvělé dialogy, nečekané zápletky. Vtip, romantiku i napětí.
 
(Zdroj: fragment.cz)


Konečně jsem si i já udělala čas a přečetla si další knihu od české spisovatelky Kateřiny Petrusové, kterou jsem si velmi oblíbila hlavně díky její sérii o rodině mafiánů, jenž byla akční, vtipná a romantická. Tedy splňovala všechny podmínky na to, aby se stala úžasnou knihou pro dívky, ženy atd.
Jak kniha vypadá? Musím říci, že nádherně ladí ke knize S hlavou v oblacích, což je další kniha této spisovatelky  Je to hardback. Co mi ale trochu vadí je, že ke konci knihy mi začaly vypadávat ven stránky a to jsem knihu četla doma, nikam ji netahala, ani ji nijak divně neohýbala atd.

I v tomto díle se projevil typický styl spisovatelky. Kdo by ji neznal tak: vtipnost, romantičnost a akčnost. A co je důležité, žádné dlouhé rozepisování pocitů přes x stránek, které akorát čtenáře uspí.

Na začátku každé kapitoly najdeme zajímavý recept. Celkově je děj vyprávěn velmi vtipně v ich formě, že jsem mnohokrát neměla daleko k slzám! Hlavní hrdinka mi byla sympatická a hodně jsem si užívala, oslovení Kopřiva. U knihy tedy rozhodně smutnit nebudete.

Co mě trochu zklamalo, bylo klišé na konci knihy, které jsem tušila dopředu. Zde by to chtělo něco nového a neočteného. Sice se mi kniha líbila a čtení jsem si užila od první až do poslední stránky, ale rozhodně to není nejlepší dílko této autorky.

Celkově bych knihu doporučila lidem, kteří se chtějí pobavit a odrelaxovat. Rozhodně to není čtení pro někoho, kdo se chce pomocí literatury "povznést výš", ale spíš pro ty kdo si pod pekáčem buchet dokáží představit dvě věci!

6/10
 Tímto bych chtěla poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku!!!


Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!