neděle 24. srpna 2014

Recenze na knihu: Město ze skla

Originální název: Mortal Instruments: City of Glass
Autor: Cassandra Clareová
Přeložila: Eva Maršíková
Počet stran: 474
Vydáno v ČR: 2013
Nakladatelství: Knižní klub

Anotace:
Clary postupně odhaluje další střípky z minulosti své rodiny a nalézá přitom spojence v tajemném lovci stínů Sebastiánovi. Valentýn sbírá veškeré své síly, aby jednou provždy zničil všechny lovce stínů, a jediná šance, jak ho porazit, spočívá ve spolupráci s odvěkými nepřáteli. Ve třetím díle série musí Clary získat vládu nad svými nově objevenými schopnostmi, aby zachránila Skleněné město, ale je to vůbec v jejích silách?
(zdroj: bux.cz)


Na knihu jsem se velmi moc těšila, jediná potíž byla v tom, že jsem nebyla sto si ji koupit. Nakonec jsem se přeci jen vyhecovala, knihu si koupila a s ní i čtvrtý díl, který momentálně čtu, takže se můžete za chvíli těšit i na jeho recenzi.

Díky čemu mě celá série upoutala jsou obálky. Ano, přiznávám to a nestydím se za to! Jsou prostě nádherné, a když na internetu vidím obálky z jiných zemí, jen se usměji, protože ty naše jsou mnohem hezčí! O proti prvnímu vydání, je toto filmové v paperbackové podobě, nádherně k sobě ladí a jsou prostě boží!!! Ale všimla jsem si, že na zadní straně chybí háčky nad e, tak snad to v dotisku opraví.

Kniha je celkově rozdělena do tří částí: Jiskry létají vzhůru, Hvězdy svítí temně, Cesta do nebes, jinak dále také do 20 kapitol. Oproti prvním dílům je tento tlustší, což možná bude také tím, že spisovatelka původně zamýšlela celou sérii tímto dílem ukončit. Díky tomu také Město ze skla končí celkem uzavřeně, že ani nemáte potřebu hledat další díl (kdyby jste nevěděli, že další je na světě).

Od první stránky se čtenář může těšit na akci, o kterou zde rozhodně není nouze. Celkově je zde hodně napětí, zvratů, akce, bitek... Prostě všeho co má správné fantasy s upíry, vlkodlaky atd. mít!

Celkově je knihy psaná v tzv. er formě a to rovnou z několika pohledů: Clary, Jace a Simon.

Jak už jsem nakousla v knize se dočkáme mnoha velkých zvratů, na jež bychom samy ani nepomysleli. To se mi na této knize velmi líbilo, jelikož mě to nutilo číst pořád dál a dál - co když právě na další stránce se dozvíme něco dost velkýho? Tady by se tedy slušelo spisovatelku hodně pochválit, jelikož je to obrat o sto osmdesát stupňů!

Abych to vyvážila a nepsala vám tu jen o tom, jak je kniha boží. Tak tady je taky jeden mínus, najdete zde celkem dost rozsáhlých popisných pasáží, které jsou umístěny, zrovna mezi napínavými scénami. No, není to z vzteku? Chvilkami jsem byla dokonce i nucena je přeskakovat a to obvykle čtu knihy poctivě!

Změní se nám i prostředí. Z New Yorku se přesouváme do Skleněného města, což je město lovců stínů.

I zde autorka nezklamala a jak už je zvykem i nyní se na konci můžeme těšit na velkou slavnou bitvu!

I přes těch pár mínusů klady převáží. Vy, si čtení užijete a nutně budete potřebovat další díl, protože se vám prostě všechno dostane pod kůži. Já už to nebudu zdržovat a jdu číst další díl!

10/10

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!