Recenze na knihu: London road

Autor:
Samantha Youngová
Přeložila: Zdeňka Zvěřinová

Počet stran: 381
Vydáno v ČR: 2014
Nakladatelství:  Ikar

Johannu Walkerovou vnímá její okolí jako vypočítavou zlatokopku, která se nechává vydržovat bohatými muži. Vlastní matka ji považuje za neschopnou a také Jo, jak jí všichni přezdívají, těmto předsudkům časem podléhá a uvěří jim. Jen pár nejbližších přitom zná její nezáviděníhodný osud a ví, že Jo je přesným opakem toho, co se o ní povídá. Vždyť jen na jejích bedrech leží břemeno starosti o rodinu – zvlášť o mladšího bratra Colea. Jo při rozhodování o svém životě vždy na první místo staví především jeho budoucnost, a to i při výběru partnera. Rozum však dostane košem, když pozná nevázaného Camerona MacCabea, který se přistěhuje do bytu o patro výš na London Road. Drzý Cameron si Jo hned zaškatulkuje jako vypočítavou mrchu, ale zároveň nepopírá, že ho přitahuje. A není pro něj překážkou ani to, že je zadaná…
(zdroj: bux.cz)

Dneska jsem si pro vás, moji drazí, připravila recenzi na knihu od Knižního klubu, konkrétně od Ikaru, která se pyšní nálepkou Edice světový bestseller, stejně jako její první díl. Ano, tušíte správně, je to recenze na erotický román od spisovatelky Samanthy Youngové - London Road.

Jak pak vypadá kniha?
Na obálce se nachází muž s ženou, kteří zřejmě představují naše hlavní hrdiny. Přebal hardbacku je tentokrát o proti prvnímu dílu laděn do oranžova, ale nebojte, této křiklavější barvy tu moc není, takže to do očí nebije! Oranžovou barvou je napsán pouze název a popisek na přední straně a název na hřbetu knihy. A co ještě ke vzhledu knihy dodat? Snad jen to, že je o trochu širší než díl první.

Písmena, odstavce, stránky, kapitoly...
I v tomto dílu máme tu možnost číst v tzv. ich formě, která nám více umožní vcítit se do situace hlavní hrdinky Jo, která nám celý svůj příběh vypráví svýma očima. Celkově je kniha psaná velmi čtivě a hezky, nejsou zde žádné zdlouhavé pasáže, které by čtenáře uspávaly, ale přece jen se zde pár menších mínusů najde, ale o tom až za chvilku.

Příběh, děj, postavy...
Asi bych začala tím, že i když je to červená knihovnička nebo erotická literatura nebo jak to nazýváte vy, tak se zde o proti prvnímu dílu nenachází moc postelových scén a ani nejsou tak moc rozepisovány a dopodrobna popisovány, jako tomu je u mnoha jiných knih. To však nic nemění na tom, že je to román, spíše zde najdeme více sociálních otázek a myšlenkových pochodů hlavní hrdinky. Bylo velmi zajímavé, jak se postava postupně měnila. Zprvu to byla žena, která se snažila uživit svého bratra a matku každým možným způsobem a svým milencům o sobě moc informací neříkala - nechtěla je tím zatěžovat a zároveň se bála, aby si je svojí složitou situací neodradila. Jakmile ale poznala "svého prince" začala se měnit a postupně otevírat svoje srdce...

Proto musím konstatovat, že tato kniha má hlubší děj, než je tomu u běžných knih tohoto žánru. Nicméně teďka neočekávejte žádný psychologický román, který by se mohl rovnat nějaké klasice uznávané a čtené po staletí. Snažím se vám pouze říci, že tato kniha je lepší a originálnější než její "kolegyně".

Také jsem už nakousla, že i zde se najde pár mínusů. Jedním z nich je celkové rozložení děje, protože naše hlavní postavy se dají dohromady rychle - hnedka v první čtvrtině knihy. A pak nám zde spisovatelka popisuje jejich romantickou idylku. V této části knihy je jedině napínavá matka hlavní postavy, která je alkoholička, takže alespoň ona zde trochu napětí udržuje. Až opět ke konci knihy se dočkáme nějaká té větší zápletky, která ale sama o sobě moc originální není, protože se nachází skoro v každém druhém románu.

Sečteno a podtrženo
Knihu bych shrnula tak, že je to super čtení na léto, které není ani těžké a ani to není žádný odpad, za který by se musel člověk stydět. Všeho je zde akorát, najdete zde akci, romantiku, sociální otázky... Mohu jen vřele doporučit.

9/10

Tímto bych chtěla poděkovat nakladatelství Knižní klub (Ikar) za poskytnutí recenzního výtisku!!!