středa 22. ledna 2014

Recenze na knihu: S hlavou v (oblacích) pejru

Originální název: ---
Autor: Kateřina Petrusová
Přeložila: ---
Počet stran: 119
Vydáno v ČR: 2013
Nakladatelství: Frangment

Anotace:
Stačí okamžik a váš život může být vzhůru nohama! Něco o tom ví i Markéta, kreativní ředitelka malé reklamní agentury, které víkend v jižních Čechách změní život. Kam se poděla profesionálka z města, která to má v hlavě srovnané? Pár sebevíc příjemných chvil na vesnici po boku typického "vidláka" přece nemůže změnit celý pohled na svět! Nebo snad ano?...
(zdroj: fragment.cz)


Tuto knihu jsem si přečetla skoro ani ne měsíc po jejím vydání. Napsala ji totiž česká spisovatelka Kateřina Petrusová, která je moje nejoblíbenější česká autorka. Moje srdíčko si získala knihami Nebezpečná láska a Nepřítel mého nepřítele, někdo by o nich mohl prohlásit, že jsou dost podobné Stmívání, ale mně je to jedno! Jsou prostě super, a tak jsem byla moc zvědavá, co se skrývá v této knížtičce.

Je pravda, že když kniha dorazila ke mně domů, byla jsem zprvu zděšena. Čekala jsem tlustější knihu ale přišla tenoulinkatá a modrá s tvrdými deskami. Bála jsem se, jestli je vůbec možné získat si čtenáře, vtáhnout ho do děje a donutit ho začít příběh prožívat na tak málo stránkách. Dá se to stihnout na 119? Po přečtení vás musím ujistit, že ano! Jde to!

Sice se do příběhu začtete, prožíváte s postavami jejich problémy, nicméně se zde odehraje hrozně moc času a věcí. Což je v kombinaci s malým počtem stránek ne moc kladné. Příběh potom nepůsobí moc jako příběh, do něhož se vžijete, vidíte ho před očima... Působí spíše jako velmi osekané deníkové vyprávění někoho, kdo si sice deník píše, ale chce to mít co nejdříve z krku, a tak to bere velmi stroha. Proto bych se vůbec nezlobila, kdyby mi domů přišla trochu objemnější kniha.

Kniha vypráví o dámě z města, která je ambiciózní. Práce je u ní na prvním místě, nicméně jednoho krásného dne se vydá za kamarádkami na venkov. Ovšem kvůli koni procházejícímu se v klidu po silnici nabourá. Hledá tedy pomoc v nedaleké vesničce, kde narazí na majitele koně alias jejího zachránce neboli venkovského burana Marvina. Celkově je příběh pojat velmi vtipně, což se mi na autorčiných dílech velmi líbí! Co bych ale vytkla, je konec, který je na mě až moc přeslazený a trochu působí i jako klišé. Nic originální, žádný převrat o sto osmdesát stupňů...

Příběh není nijak těžký, je to prostě super oddechovka na víkend, kterou máte přečtenou během chvilky u kafe, čaje... Já času stráveného nad knihou rozhodně nelituji a moc se těším na další knihu od této spisovatelky.

7/10

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!