Recenze na knihu: Město z popela

Originální název: Mortal Instruments 2: City of Ashes
Autor: Cassandra Clareová

Přeložila: Eva Maršíková
Počet stran:390
Vydáno v ČR: 2013
Nakladatelství: Knižní klub

Clary Frayová si toužebně přeje, aby se její život zase vrátil do normálních kolejí. Ale co je vlastně normální, když jste lovec stínů, zabíjíte démony, vaše matka je v kómatu způsobeném kouzlem a vy najednou vidíte vlkodlaky, upíry a víly? V druhém díle napínavé série autorka vtáhne čtenáře zpět do temných spárů newyorského podsvěta, kde láska vždy znamená nebezpečí a moc s sebou přináší smrtonosné pokušení.
(zdroj: bux.cz)

Moc se omlouvám, že na tuto novinku, která už je na trhu víc než pár týdnů, přidávám recenzi až teď. Sice jsem knihu dostala hned za tepla a i se hnedka pustila do čtení. Ovšem měla jsem plno jiných záležitostí k řešení, takže se mi čtení protáhlo na měsíc. Nicméně nelekejte se! Není to kvůli tomu, že by kniha byla nudná, nečtivá, atd. Tohle v tom rozhodně roli nehrálo, spíše jsem si kolikrát málem rvala vlasy, že si nemůžu sednout a číst!

Stejně jako u prvního dílu, tak i zde musím pochválit obálku nového vydání, protože jsou dokonalé. I se mi líbí, jak k sobě navzájem v knihovničce pěkně ladí, protože kolikrát některé série mají co díl to jinou barvu, obálku, velikost... No a to to potom vypadá s prominutím hrozně!

Co bych vám tak k  této knize ještě pověděla? Popravdě bych ji celou zvládla popsat a ohodnotit velmi stručně a to: "Úžasná kniha snad ještě lepší než první díl!" To byste asi nebrali, kdybych vám k ní napsala jen toto, takže se pokusím trochu více rozepsat a něco málo vám prozradit.

Tak tedy abych zde pořád jen neplácala kecy o ničem, pojďme se na knihu podívat taky trochu hlouběji... Stejně jako první díl je i tento psán v tzv. er formě neboli třetí osobě. Já sice preferuji ich formu, ale občas to trochu obměnit není na škodu, že? Co zde ale bylo oproti prvnímu jinak je, že se nám zde střídaly pohledy postav, tedy, že každou chvíli byl popisován děj jiné postavy a to v kombinaci s er formou moc ráda nemám! (tedy myslím si, že tomu tak u prvního dílu nebylo, já to tam nezaregistrovala) Zde jsem si toho už všimla a trošičku mi to i vadilo. Protože když je kniha psána tímto stylem, jde se hůře vžít do děje a postav...

Za to oproti prvnímu dílu, měl tento ještě více děje a akčních scén. Opravdu se zde pořád něco dělo, nové a nové zápletky, atd... Čtenář se v tomto ohledu rozhodně nenudí! Chvílemi jsou scénky až tak napínavé a hororové, že se i můžete bát. Na konci samozřejmě nechybí velká bitka, jak je tomu skoro u každé knihy s podobným tématem.

Dále zde musím pochválit trochu hlubší děj, který ale neodradí čtenáře, kteří si chtějí pouze počíst něco jednoduchého. Jsou zde daloby se říci skryté sociální/morální otázky na téma otec a jeho děti. Což u knížek tohoto typu není moc zvykem...

Ale co mi trochu ubralo na náladě, byl konec. Nehodlám zde spoilerovat, takže jen velmi stručně... Sice je na konci nějaká ta velká bitva, kde padne hodně lovců, démonů a lidí z podsvěta. Ovšem i přesto je konec až moc velkým happy endem, jsem totiž zastáncem toho, že svět není růžový, a že nikdy nic nedopadne zrovna tak, jak by si člověk přál. No, a zde nám ho spisovatelka udělala docela dost růžový a tím pro mě ztrácí na věrohodnosti.

I přes těch pár mínusů je kniha velmi pěkná a stojí za to si ji přečíst, takže mohu jedině doporučit. A mně nezbývá nic jiného než se těšit na další díl!

Moc děkuji nakladatelství Knižní klub za poskytnutí recenzního výtisku!!!

9/10