sobota 21. září 2013

Recenze na knihu: Iluze

Originální název: Illusions
Autor: Aprilynne Pike
Přeložila: Alena Amchová
Počet stran: 377
Vydáno v ČR: 2012
Nakladatelství: Fortuna Libri

Anotace:
    Po avalonských novoročních oslavách požádá naštvaná Laurel Tamaniho, aby zmizel z jejího života.
    Tajuplná lovkyně trollů Klea sice zbavila Laurel zákeřného Barnese, ale nebezpečí stále není zažehnáno. A ještě ke všemu nikdo neví, kdo Klea ve skutečnosti vlastně je a zda je jí možné věřit.
    Na začátku nového školního roku Klea poprosí Laurel, aby dohlédla na Yuki, kterou údajně zachránila z rukou trollů v Japonsku. Jakou roli vlastně Yuki hraje? Laurel je nedůvěřivá. Zdá se, že se bez Tamaniho pomoci neobejde.
    Před Laurel, kterou čtenáři znají z knih Křídla a Kouzlení, stojí nelehké úkoly: musí obstát v tajuplném světě víl a přitom pokračovat ve studiu na střední škole jako každý jiný student.
(zdroj: bux.cz)


Jak bych měla začít? Od začátku? Tak teda jo! Rovnou na rovinu přiznávám, že první dvě knihy mi k srdci dvakrát nepřirostly, spíše mi málem způsobily srdeční infarkt, protože jak postavy tak děj mě neustále vytáčeli. Proč jsem se tedy rozhodla přečíst si i další díl? To rovnou z několika důvodů. Za prvé nemám ráda nedokompletované série. A za druhé byla jsem zvědavá, jestli zde jde ještě něco víc zkazit! A v neposlední řadě to byla cena, na níž jsem knihu koupila.

Vzhled knihy potažmo celé série nejde nijak pomluvit. Knihy se mi líbí, hezky vypadají v poličce a i se pěkně drží v ruce... S postavami, dějem a příběhem je to už ale horší. Prostě od desíti k pěti.

Hnedka na začátek bych knize vytkla třetí osobu, spisovatelka s ní totiž neumí moc pracovat a tím pádem dá zabrat, se do příběhu vžít. Dále určitě nepomáhá to, že se střídají postavy. Jednou sledujeme Laurel, po chvíli je to zase Tamani... 

Minulému dílu jsem vytkla to, že je zde málo děje. Zde je to opět to samé, až na to že i konec je v podstatě ještě slabší. Sice nám zde příběh a zápletky naznačují, že by z toho na konci mohla být nějaká ta pořádná mela nebo honička... ale hádejte! Přišlo mi, jako by spisovatelka raději vše uhasila, než aby tomu dodala ještě trochu toho benzínu. 

I nyní mě postavy štvali. Pokud jste nečetli ani jeden díl této série, tak vám poradím, představte si Stmívaní a místo upírů si zde dosaďte víly a trochu pozměňte okolnosti... Jejich chování je totiž jako přes kopírák! Laurel věčně váhá a tápe mezi Davidem a Tamanim, nechce ani jednomu ublížit, ale neumí si vybrat. David chce pro ni to nejlepší a snaží se ji chránit. No a Tamani, ten ji také chrání, nedělá mu problémy si počkat až bude jeho a věří, že jednoho dne jeho bude! Řekněte sami, nepřipadá vám ten trojúhelník nějak povědomí? A to už ani nemluvím o tom, že vlastně celá kniha je postavena na tom, jak Laurel neví koho chce.

A ještě mi dovolte jednu poslední poznámku. která bude trochu logického rázu. Pokud si dobře vzpomínám, tak první díl začínal, nástupem Laurel na střední školu, odkud po roce odjela strávit letní prázdniny do "světa víl". V tomto díle se píše, že tam již byla 2x, což ale znamená, že na střední školu musela chodit už nejméně dva roky, když tam trávila dvoje prázdniny, nicméně se v knize se píše, že na střední strávila zatím jenom rok. Což prostě nejde, spisovatelka se zde do toho trochu zamotala...

Co říci na závěr? Kniha je rozhodně pro mladší čtenáře (něco okolo 13 let). Nečekejte nic moc a nebudete zklamaní.

4/10

P.S. Mám doma i poslední díl, tak jsem zvědavá, kdy se do něho pustím...


Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!