pondělí 5. srpna 2013

Recenze na knihu: Válka světů

Mám tu pro vás další recenzi na knihu, která se také s největší pravděpodobností nacházela, nachází nebo bude nacházet ve vašem seznamu maturitní četby. Knížtička mi nějakou tu dobu už leží na poličce, a jelikož jsem se zařekla, že toto léto opravdu budu číst knihy na maturitu, tak svůj slib plním.

Obálka?
Zde vám toho moc nepovím, protože všechny knihy k maturitě pořizuji na různých antikvariátech atd. Takže moje kniha je bez přebalu a staršího vydání. Co mě ale dost překvapilo je, že tato dost známá kniha, je velmi malinká a tenounká.

Slova píše, takto…
Kniha je svým způsobem docela zajímavá a čtivá, co mi zde ale dost vadilo, bylo, jak autor uvádí přesná místa děje. Je sice hezké do jakých podrobnůstek má děj promyšlený, nicméně pro celkové pochopení děje není vůbec důležité, jak přesně se daná lokalita nazývá. Vážně, když máte na jedné stránce dvacet názvů z londýnského okolí, tak to spíše zdržuje, než aby to povzbuzovalo ke čtení dál a dál…

Oč tu vlastně běží?
Četla jsem několik různých recenzí a komentářů a zjistila jsem, že všem děj přišel velmi zajímavý, pestrý, akční a já nevím, co všechno. Zde upřímně říkám: "Mně ne!". Je tu sice popisovaná invaze mimozemšťanů atd., nicméně autor to pojal stylem, který mně nic moc neříká. Možná pro postavu to bylo akční až až, ale pro čtenáře rozhodně ne! Vůbec jsem se v knize nedočkala nějakého vygradování, většího boje… Sice se armáda mimozemšťany pokoušela zneškodnit, ale hlavní postava v tom nijak angažována nebyla.

Abych ale jen nekritizovala klasiku, tak také jedno plus. Velmi se mi zde líbily různé úvahy ať už hlavní postavy nebo postav vedlejších. Tak úvahy měli hlavu, patu i smysl, některé dokonce pobavily.

Jinak také musím pochválit konec, který sice nebyl nijak akční, jelikož by se k celkovému duchu knihy vůbec nehodil. Takže další plus je za to, že autor konec vyřešil logicky, místo toho, aby tam cpal nějakou tu "přestřelku", jenž by se do knihy moc nehodila, protože jak jsem říkala, kniha je spíše o myšlenkových pochodech za invaze, než o technické stránce boje.

Jsou postavy lidi?
Co zde mě trochu dostalo, byl fakt, že za celou knihu, jsme se nedozvěděli jméno hlavní postavy. Stalo se vám to někdy?

Sečteno podtrženo…
Tuto knihu bych doporučila studentům, kteří potřebují rychle načíst maturitní četbu a nechtějí se zaobírat žádnými "bichlemi". Mně osobně se líbila, ale nijak moc nadšená z ní nejsem, zde je určitě lepší film, i když hodně odlišný.



1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Další kniha do maturitního seznamu.

2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Invaze mimozemšťanů

3. Definujte knihu jedním slovem.
Válka

4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
To nevím, v knize moc postav nebylo a s těmi co zde byli, jsme se sžít nedokázala.

5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Super úvahy

6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Dala bych sem více akce.

5/10

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!