pondělí 5. srpna 2013

Recenze na knihu: Temná akademie (Rozpolcení)

Na tuto knihu jsem se velmi těšila od doby, kdy jsem dočetla druhý díl, jelikož mě tato série velmi zaujala. Do knihy jsem se pustila hnedka, jak mi dorazila domů a měla jsem ji hnedka přečtenou.

Obálka?
Ta pokračuje v duchu předchozích, nyní je laděná do zelené barvy a ještě jedna změna tu je. A to ta, že nyní jsou v horní polovině obálky rovnou dva obličeje. Jinak je to klasický rozměr a paperback.

Slova píše, takto…
Spisovatelčin styl psaní mě v předchozích dílech dostal a kniha se mi četla doslova sama od sebe. Nyní tomu bylo zrovna tak. Nicméně pár změn by se našlo. První z nich je, že se autorka začala trochu více rozepisovat, takže děj neproudí tak rychle, jak jsme zvyklí z předešlých dílů, to ale nevadí.

Dále se zde stejně jako v druhém dílu schyluje k pořádné závěrečné bitvě, ta je ale zde ale velice slabá než bitva minulá. Tedy na mě alespoň byla. Abyste si ale nemysleli, že celá kniha je tedy o ničem, tak to opravdu ne! Bitvu zde autorka dokonale nahradila napětím a pěkným zamícháním karet. Sice už máme nějakou tu představu, kdo oni vyvolení doopravdy jsou, nicméně tu na povrch vyvstávají nové a nové otázky, na které nám autorka nedá odpověď! Nezbývá tedy než doufat, že v příštím díle konečně vše pochopíme.

Oč tu vlastně běží?
Darkova akademie se stěhuje po celém světě, už jsme měli tu čest se s ní ocitnout v Paříži, New Yorku a nyní zakotvíme v Istambulu. Cassie a její nejlepší kamarádka Isabella jsou rozhodnuty si i přes trable v lásce tento semestr pořádně spolu užít, podaří se jim to?

Kdo je vlastně sir Alric? Co má Ranjite v plánu? Proč je Isabella, tak odtažitá? A mnohé další otázky si při čtení této knihy budete pokládat a ne na všechny se vám dostane odpovědi.

Jsou postavy lidi?
Cassie a stejně tak Isabellu jsem si hodně oblíbila. Svoje názory o dalších postavách měním dost rychle, jelikož každou stránku to vypadá jinak než na té předešlé. Autorka si zde s námi velmi dobře pohrává.

Sečteno podtrženo…
Tato kniha stejně jako její předešlé díly jsou skvělé. Není to žádné náročné čtení spíše takové oddechové počteníčko, které vás dostane a nepustí. V tomto díle sice není žádné "závěrečná velká bitva", ale myslím, že to nevadí, stoprocentně vám to napětí vynahradí. Takže na závěr DOPORUČUJI!

Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku!




1. Proč jsem si vybral/a právětuto knihu?
Četla jsem předešlé díly, které se mi velmi líbily a chtěla jsem si přečíst i další…

2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Vyvolení, duchové

3. Definujteknihu jedním slovem.
Láska

4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Jak jsem již psala, hlavní postavu mám velmi ráda.

5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Autorka píše velmi chatlavě.

6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Možná trochu větší finále by na škodu nebylo.

8/10

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!