neděle 4. srpna 2013

Recenze na knihu: Sukuba 1. Trápení


Spisovatelka: Richelle Mead
Překladatelka: Katrin Chýlová
Rok vydání (v ČR): 2011
Nakladatelství: Domino
Doba čtení: 3.9.2012-7.9.2012
Počet stran: 312
Knihu si můžete koupit na Arara.cz

Anotace:
Sukuba je nadpřirozená bytost, která smí po libosti měnit podobu a jediným jejím úkolem je svádět. Zní to tak lákavě! Dívka může být, kým chce, její šatník je nevyčerpatelný a smrtelní muži by udělali cokoli pro její pouhý dotek. No, vlastně za to platí svou duší, ale proč zacházet do přílišných podrobností?

Avšak život Georginy Kincaidové, sukuby ze Seattlu, není ani zdaleka tak exotický. Pracuje v knihkupectví a její šéf je poměrně nesnesitelný uťáplý chlap. Nesmrtelní přátelé si z ní nepřestávají dělat legraci kvůli jedné její dávné proměně. A nejhorší ze všeho je to, že si nemůže vyjít na rande, aniž by z dotyčného muže nevysála život. Ona by přitom dala všechno na světě za to, kdyby se směla dotknout slavného a neodolatelně krásného spisovatele Setha Mortensena!

Snění o Sethovi však bude muset počkat, protože ve světě nadpřirozených bytostí se začíná dít cosi podivného… a velmi nebezpečného. Georgina se proti vlastní vůli stává aktérkou souboje mezi dobrem a zlem… (zdroj: dominoknihy.cz)

Abych řekla pravdu, vůbec jsem neměla v plánu si někdy tuto knihu ba celou sérii koupit. Ovšem mám ráda tuto autorku, a když jsem na internetu našla první dva díly skoro zadarmo, řekla jsem si proč ne?

Hnedka, jak jsem mohla, jsem se pustila do čtení. Ze začátku to bylo trochu chaotické, moc postav s podobnými jmény (alespoň pro mě), ale během čtení celé knihy jsem se je všechny přece jen naučila přiřazovat! Plus si u mě spisovatelka udělala tím, že do knihy i okrajově zařadila upíry, přesněji všechny démony i anděly. Jak jste si u mě na blogu mohli všimnout, tato témata mě zatím neomrzela!

Také bych se odvážila tvrdit, že kniha je do jisté míry i detektivním příběhem… Většinou dokážu pachatele určit už na začátku knihy/seriálu, za to v této knize jsem byla vedle jak ta jedle. Takže pro mě bylo odhalení identity výtržníka velkým překvapením. Víc na toto téma neřeknu, jelikož se znám a vím, že bych vám prozradila až moc.


Když jsem knihu četla, často jsem přemýšlela, jaká by byla kniha, kdyby byl
a Georgina teenager, protože v knize je jí cca něco přes 30 let. Podle toho také vypadají její myšlenky a celkový postoj k věcem. Musím říci, že bych uvítala hlavní hrdinku trochu mladší, abych se s ní mohla lépe sžít, přeci jen tyto knihy čtou lidé, kterým je přibližně 13-24 let. (střílím od oka) Nechápejte to však špatně! Georginu jsem si velmi oblíbila, její názory mi jsou po chuti a ani mě neštve, ale asi bych jí pár let ubrala…

V knize se samozřejmě dočkáte napětí, akce, romance. Prostě je to klasický příběh od Richelle. Možná bych ale asi měla podotknout, že do této knihy vložila spisovatelka méně akce než například do pokračování VA. Tím jsem se ale nenechala odradit, přeci jen je to první díl a vše se teprve rozvíjí, takže upřímně doufám, že další díly budou mít v sobě více akce i napětí!

Sečteno podtrženo, kniha se mi líbila, jen doufám, že další díly budou ještě lepší a že mě moje oblíbená spisovatelka nezklame. Těšte se na recenze dalších dílů!!!

1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Napsala ji moje oblíbená spisovatelka.

2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Nutná láska

3. Definujte knihu jedním slovem.
Démoni

4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Hm, těžké ale musím říci, že Seth si moje sympatie moc nezískal!

5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Super příběh!

6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Méně napětí než jsme od této autorky zvyklí dostávat.

7/10

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!