neděle 4. srpna 2013

Recenze na knihu: Mayské proroctví: Zápas o osud lidstva

Spisovatelka: Christy Raedeke
Překladatelka: Drahomíra Michnová
Rok vydání (v ČR): 2012
Nakladatelství: Fragment
Doba čtení: 29.8.2012-31.8.2012
Počet stran: 318

Anotace:
Šestnáctiletá Caity se s rodiči vydává na prázdniny do Skotska, kde zdědili hrad. Už jen to, že tráví prázdniny na hradě je velmi zajímavé, nicméně to, že máte v pokoji skrytý vchod do tajemné komnaty, je opravdu něco. Caity skrytý pokoj pořádně prozkoumá a objeví dávné znaky, čím více toho zjišťuje, tím více se to zamotává…


Abych byla upřímná, od knihy jsem moc velké věci nečekala a právě v tom jsem se šeredně spletla. Kniha mě doslova okouzlila. Většinou čtu takové ty knihy, kde je nadpřirozeno na každém rohu. Zkrátka upíři, vlkodlaci, andělé a já nevím, co ještě. To tady teda rozhodně nečekejte!

Kdybych knihu měla k něčemu přirovnat, přirovnala bych jí k dílům Dana Browna, akorát určenou pro mladší čtenáře. A proč? Když jsem knihu četla, chvílemi jsem se přistihovala, jak tomu co autorka píše, naprosto věřím. Děj se pohybuje na hraně a většinou netušíte jaká ta hrana, kdy převažuje… Tedy skutečnost nebo výmysl? A to dělá knihu zajímavější.

Knihu jsem měla přečtenou celkem rychle. Určitě na tom má svůj podíl, že příběh je psát v takzvané ich formě. No, zkrátka se kniha velmi hezky četla. Děj plynul a napovrch se dostávaly nové a nové skutečnosti, takže bylo pořád něco, čím byste si mohli lámat hlavu.

Na začátku jsem se zmínila, že tu nejsou žádné nadpřirozené bytosti, nicméně nezoufejte, napětí se v této knize stejnak dočkáte. Já byla napnutá až až…

Kdo moje recenze čte, tak si mohl všimnout, že hodně bloumám nad tím, jestli je vše skutečně možné. Tedy nad technickou stránkou. S radostí vám oznamuji, že v této knize jsem na nic nepřišla! Možná jsem něco přehlídla, neříkám, že ne. Pokud o něčem víte, tak mi rozhodně napište.

Knihu vám rozhodně můžu doporučit! A já se moc těším na další díl!

1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Zaujala mě a také jsem chtěla zkusit něco nového a zaujalo mě to!

2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Mayské proroctví

3. Definujte knihu jedním slovem.
Vývoj

4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Složitá otázka! Musím říci, že ze začátku knihy jsem měla hrozně ráda strýčka Li!

5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Celý příběh!

6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Zrada. Víc neřeknu, jen si to přečtěte, ti co už četli chápou J

8/10

Tímto bych chtěla poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního vytisku!!!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!