pondělí 5. srpna 2013

Recenze na knihu: Léto ve městě

Spisovatel: Candace Bushnellová
Rok vydání: 2011
Nakladatelství: BB/art
Počet stran: 287
Anotace:
Vydobýt si v New Yorku uznání…
Autorka slavného románu Sex ve městě líčí čtenářům svým osobitým humorem Carrieino osudové setkání se svými budoucími přítelkyněmi Samanthou a Mirandou a prozradí, co změnilo dívku z maloměsta v nejnezapomenutelnější newyorský idol, proslulou Carrii Bradshawovou.
Druhý díl Deníků Carrie B. nás spolu s dospívající hlavní hrdinkou Carrií Bradshawovou poprvé zavede do New Yorku. Sledujeme, jak se Carrie mění z venkovského "vrabce" - jak ji překřtí Samantha Jonesová - v osobnost, jíž chtěla odjakživa být, a v rafinovanou mladou ženu, která se naučí proplouvat záludnými peřejemi velkoměsta a využívat módu k vyjádření své vlastní identity. V létě je New York obzvlášť kouzelný a Carrie si jej okamžitě zamiluje se vším všudy. Ale především konečně navštěvuje skutečný kurz tvůrčího psaní a zdolává první překážky na cestě ke svému vysněnému povolání.
(zdroj:bux.cz)

Tuto knihu jsem rozečetla už někdy v zimě, ale odložila jsem ji kvůli recenzním výtiskům, a potom jsem se k ní nějak nemohla vrátit. Vždy jsem totiž našla nějakou lákavější knihu, až nyní jsem se odhodlala a po pár dnech ji dočetla.

Obálka?
Léto ve městě je hardback, který se nese v podobném duchu jako první díl, takže i tady jsem byla trochu zklamaná, že kniha nejde otvírat přes střed.

Slova píše, takto…
Celkově se kniha četla hezky a krásně jsem se do ní vžila. Nic zde pro mě nebylo jako trn v oku.

Oč tu vlastně běží?
Zde jsem trochu problémy měla. Příběh mi přišel moc jednoduchý, nebyl zde žádný větší zádrhel, pouze pár problémů, které by šli vyřešit na pár stránkách. Oproti prvnímu dílu, který byl sice také trochu moc jednoduchý, je zde ještě méně zápletek.

Jsou postavy lidi?
Co se mi na knize ale líbilo? Konečně jsem pochopila, jak se Carrie dostala do New Yorku, a jak se skamarádila se svými kamarádkami. To jediné se mi na této knize líbilo.

Sečteno podtrženo…
Knihu doporučuju lidem, co si chtějí přečíst nějaký lehký příběh, nebo těm, kteří chtějí vědět, co bylo před Sexem ve městě.


1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Mám ráda ten seriál.
2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Love story
3. Definujte knihu jedním slovem.
New York
4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Hodně mám ráda Mirandu.
5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
… asi to, že víme, jak se Carrie vůbec do New Yorku dostala.

6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Moc jednoduché

4/10

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!