neděle 4. srpna 2013

Recenze na knihu: Krvavé jahody

Spisovatel: Jiří S. Kupka.
Překladatel: ---
Rok vydání (v ČR): 2011
Nakladatelství: Mladá fronta
Doba čtení: 7.10.2012-11.10.2012
Počet stran: 205
Knihu si můžete koupit na Arara.cz

Anotace:
Autentický příběh Češky zavlečené do sovětských gulagů Skutečný, sotva uvěřitelný osud Věry Sosnarové, která byla po druhé světové válce odvlečena z Československa a prožila 19 krutých let v sovětských vězeních a gulazích. Nakonec se jí podařilo vrátit se zpět do vlasti, kde se začlenila do normálního života. Zkušený romanopisec nabízí ojedinělé svědectví o mnoha "dnech Ivana Děnisoviče". (zdroj: bux.cz)



Musím říci, že po přečtení knihy mnou zmítají dva rozporuplné pocity. Na jednu stranu je to kniha, která se dostane pod kůži každému, kdo má alespoň trochu empatie, já osobně měla mnohokrát během čtení slzy v očích. Na druhou stranu je ale kniha psána moc složitě.

Tuto knihu jsem dostala od babičky, která ji měla před časem půjčenou a udělala na ní velký dojem. Jak jsem se již zmínila, na mně už takový ne. Rozhodně to není příběhem, ten je až moc citový… Klidně bych mu dala plný počet bodů. Ovšem kniha je pro mladé čtenáře psána až moc složitě, starším čtenářům to zřejmě tolik nevadí, ale neměli by i mladí dostat tu možnost, přečíst si tento opravdu zajímavý příběh? Dozvědět se, co se dělo? =Není to čtení, u kterého můžete vypnout mozek. Musíte se soustředit, ale není to zase až moc komplikované čtení.

Příběh není psán úplně chronologicky, chvílemi autor přeskakuje a potom se opět vrací. Právě toto mě chvílemi docela mátlo… Jinak mi také vadilo, že scény, které byly velmi zajímavé, byly velmi stručně popsány a autor se jim moc nevěnoval. Za to scény, které neměly tolik děje nebo nebyly moc zajímavé, byly naopak rozepsány více. Možná je to jen individuální problém…

Opravdu nechci nějak kritizovat tuto knihu, jelikož to, co se dělo, bylo strašné a všichni, kdo toto zažili, mají můj obdiv. Jen bych knihu asi napsala jednodušeji, aby po ní sáhli i mladší generace, a více se věnovala jiným scénám…

1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Knih jsem četla na doporučení několika lidí, takže se určitě najdou tací, které tato kniha velmi oslovila.

2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Šílený teror!

3. Definujte knihu jedním slovem.
Domov

4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Musím říci, že obdivuji lidi, kteří si tímto prošli. Myslím, že většina dnešních lidí (mládeže), by podmínky, které dříve panovaly, vůbec nebyli schopní přežít…

5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Podle pravdy, jak jsem již před chvílí napsala, lidi co toto zažili mají můj obdiv…

6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Asi styl psaní, již jsem o tom psala.

7/10

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!