neděle 4. srpna 2013

Recenze na knihu: Drakie

Spisovatelka: Sophie Jordanová
Překladatelka: Olga Bártová
Rok vydání (v ČR): 2012
Nakladatelství: Cooboo
Doba čtení: 1.10.2012-5.10.2012
Počet stran: 293
Knihu si můžete koupit na Livro.cz

Anotace:
Jacinda od malička žije s cejchem výjimečnosti a ví, že každý její krok je sledován. Touží ale po svobodě rozhodovat se sama za sebe. Když poruší nejposvátnější zásadu svého druhu, skoro za to zaplatí životem. Zachrání ji krásný cizinec, který byl poslán, aby lovil takové, jako je ona, potomky draků, kteří na sebe dokážou vzít lidskou podobu. Jacindina rodina je nucena uchýlit se do světa smrtelníků, kterému není lehké se přizpůsobit...(zdroj: cooboo.cz)


Knihu jsem si chtěla koupit hnedka, jak vyšla… Nakonec jsem si ji koupila ve slevách na cooboo, kde měli i poštovné zadarmo, takže nenakupujte! Kniha mi přišla už před měsícem, ovšem pořád jsem se k ní nemohla dostat. Měla jsem totiž několik recenzních výtisků na přečtení a ještě začala škola, no znáte to, nicméně už jsem si ji konečně přečetla.
Přiznávám se, z velké části mě hrozně moc zaujala obálka, prostě je dokonalá.

Vlastně celá kniha je úžasně graficky zpracovaná… Vím, že bych měla spíš dávat na obsah atd., ale pro jednou? Trochu jsem taky váhala, jelikož kniha je o "dracích" přesněji drakie a já toto téma zrovna moc nemusím. Abych tu psala pravdu, tak toto je moje první kniha s drakii nebo draky… Mě toto moc neláká, ale neodsuzuji to, každý máme jiný vkus... Nicméně co tím chce básník říci, chtěla jsem zjistit, jestli by mě případná jiná kniha s draky bavila a tak trochu mi odvahu dodala obálka…

Co knize vytknout nemohu je její čtivost. Měla jsem ji přečtenou rychle vzhledem k tomu, jak mi dává zabrat škola. S Jacindou jsem se rychle sžila a musím říci, že jsem si ji i velmi oblíbila.

Co mě ale trochu neštvalo, byly ohrané prvky v knize. Námět je pro mě originální, draci. Ovšem zvraty a ostatní prvky už tak originální nejsou. V kolika knihách se lovec zamiluje do kořisti? Odpověď z ní mnoha! Toto bych asi trochu upravila, prostě mě to štvalo… Tak super příběh, ale toto…

Také Jacindina matka a sestra mi pily krev. Obzvláště její matka mi přišla velmi bezohledná, jaký já měla chvílemi na ní vztek! Uznejte sami, jaká matka by chtěla, aby část jejího dítěte zemřela? Sice s ní souhlasím, že musely od kmene utéct, ovšem s výběrem náhradního místa už ne. Měla vybrat místo, kde by se Jacindě lépe žilo.

Musím říci, že i toto téma jsem si přes počáteční nejistoty zamilovala. Asi bych se nepustila do Eldesta…, ale na další díl si myslím v budoucnu troufnu! Hrozně moc se mi líbilo, jak spisovatelka každé drakie a drakovi přiřadila nějakou schopnost, hodně to zpestřilo děj.

Sice v knize bylo pár ohraných momentů atd., ovšem kde nejsou? Určitě si ráda přečtu další díl. Tento totiž skončil velmi napínavě, snad tedy nebudu napnutá dlouho. Bylo to super čtení pro oddechnutí, nic náročného, zda je to klad či mínus, si rozhodněte samy.


1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Hodně jsem o této knize slyšela a chtěla jsem se sama přesvědčit, co je na ní tak super…

2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Mezi dvěma… (Fakt mě nic moc nenapadá)

3. Definujte knihu jedním slovem.
"Drak"

4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Musím říci, že Jacindu jsem si oblíbila, za to její sestra mi lezla na nervy! Jo a Willa jsem si taky zamilovala!

5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Potomci draků, pro mě to bylo originální…

6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Trochu ohrané prvky…

7/10

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!