pondělí 5. srpna 2013

Recenze na knihu: Deníky Carrie B.

Knihu jsem dostala k Vánocům spolu s druhým dílem, který mám v pánu v brzké době také přečíst. Hodně jsem se těšila, jelikož seriál Sex ve městě, jenž na tyto dvě knihy navazuje, se mi líbí a ráda se na něj někdy zase kouknu. Oba díly jsem sehnala na bazaru za velmi příjemnou cenu, proto koupě vůbec nelituji!

Obálka?
Ta mi naprosto učarovala, je úžasná. I když trochu zklamáním bylo, že se neotvírá přes sponu, ta je pouze namalovaná. To nic ale nemění na tom, že je to prostě originální, nápadné, úžasné… Jinak je to klasický hardback. Písmo je menší, ale čte se velmi rychle a stránky doslova letí pod rukama.

Oč tu vlastně běží?
V této knize poznáme Carrie z jiné stránky a to jako teenagera na střední škole, kde má plno problémů v rodině, se školou, s kluky, s budoucností. Dozvídáme se plno novinek o její rodině, jež v seriálu nenajdeme.

Vlastně by se dalo říci, že to ani Carrie není, má do ní totiž opravdu daleko a to mě velmi zaskočilo. Když se nad tím, ale zamyslíme, je vidět, jak zde spisovatelka dokonale vyjádřila dospívání - v seriálu je přeci jen už dospělá - a růst osobnosti…

Nepopírám, že seriál má plno jednoduchý zápletek a točí se pořád dokola jedno téma, nicméně jsou v něm světlé záblesky pravdy atd. Nicméně v knize toto nenajdeme a to mě velmi zklamalo. Těšila jsem se na zajímavý příběh o Carrie a místo toho jsem dostala románek pro 13tilété. Neškodilo by přidat tam něco, co by příběh udělalo zajímavější a povzneslo ho o nějaký ten level výš. Číst o tom, jak je na Carrie princezna střední školy naštvaná, že jí přebrala kluka a následně ho Carrie přebere její nejlepší kamarádka a Carrie je zase pro změnu naštvaná na ní, je trochu moc jednoduché a nudné…

Slova píše, takto…
Výhrady proti autorčině stylu psaní nemám, píše hezky, děj hezky plyne, nezasekává se… Je vidět, že Bushnellová je spisovatelka, jakmile jsem se do knihy začetla, tak jsem se čtením nemohla přestat.

* To nic nemění na faktu, že děj je moc jednoduchý.

Jsou postavy lidi?
U tohoto bodu se klidně odvážím pochybovat, jelikož mi jednání a některé názory přišli velmi ujeté. Já sama patřím do stejné věkové kategorie jako postavy v knize, nicméně i mě jejich názory přijdou povrchní, nereálné… Takhle přeci nikdo neuvažuje, ne? Nebo je to Amerikou? Klidně pište svoje názory, jsem zvědavá, protože mi některé názory přišly, jak vystřižené z nějakého hodně blbého sitcomu.

Sečteno podtrženo…
Kniha se čte hezky a zabaví vás, pokud se nudíte, to e ale všechno. Pokud hledáte něco, co vás obohatí atd. Tak to zde nenajdete. Děj je jednoduchý, postavy přistřižené za vlasy… Druhý díl přečtu jen proto, že ho mám doma.



1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Dříve jsem hodně ráda koukala na seriál, který na tuto knihu "navazuje", proto mě velmi lákala.
2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Dívčí příběh
3. Definujte knihu jedním slovem.
Střední
4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Trochu jsem si zde oblíbila postavu, které říkají myš!
5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Že se v příběhu vyskytuje Carrie, v seriálu ji mám moc ráda, nicméně zde mi postava moc k srdci nepřirostla.
6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Jednoduchost, příběh byl velmi jednoduchý, lehce předvídatelný…
6/10

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!