neděle 4. srpna 2013

Recenze na knihu: Banka těl

Tato kniha se mi už nějaký ten měsíc válí doma v poličce. Kupovala jsem si ji společně s Polibkem pro Annu a od té doby jsem si prostě nemohla najít čas… Nicméně konečně jsem se k jejímu čtení dokopala a hnedka na začátek vám prozradím, že času stráveného u této knihy vůbec nelituji! Kniha je prostě super čtení!

Co se týče stylu autorčina psaní, nemohu nic namítat! Ich osoba je prostě moje oblíbená forma. V knize není pouze jeden ústřední děj, odehrává se tam toho více, takže se čtenář vůbec nenudí. Vždy je proč být napnutý, kvůli čemu číst dál a dál… Myslím, že každý zná ten pocit, kdy se snažíte očima knihu přímo hltat, jelikož nemáte moc času, musíte jít dělat něco jiného a nutně musíte vědět, jak určitá zápletka dopadne. Jo, tak tento pocit jsem měla většinu knihy!
Když jsem knihu začínala číst, vůbec jsem nevěděla, co si pod pojmem Banka těl mám představovat. Většinou si totiž knihu koupím, aniž bych si podívala na anotaci atd. Po pár prvních stránkách jsem začínala tušit, o co asi půjde, ovšem hlavní zápletka mi nedošla dost dlouho. Spisovatelka čtenářovi pomalu poodhaluje zápletku a přitom ho nechává napnutého…

Po té co jsem se konečně dovtípila, že zde půjde o jakousi "transplantaci mozku", vím, že to není ten správný výraz atd. Nicméně je to vůbec možné? Samozřejmě v dnešní době těžko, ale je možné, aby mezi mozkem dárce = čipem a mozkem nájemce probíhal tak dokonalý přenos i na tak velkou vzdálenost? Vždyť ti starší vlastně pořád leží v oné čekárně, zatímco se jejich vědomí pohybuje v tělech mladších na hony vzdáleném… Nemohl by někdy vypadnout signál, například při špatném počasí… jako v dnešní době u mobilů? Vím, že toto téma je velmi diskutabilní, ale mě nenechává spát a potřebovala jsem se z toho nějak vypsat! (uvítám vaše názory)

Jako mínus na celé knize bych označila naivitu mladších, kteří šli uzavřít s bankou smlouvu. Copak nechápali, že jakmile svěří své tělo bance, totálně nad ním ztratí kontrolu a přestane být "jejich", bude banky! Asi jenom poctiví lidé by jim tělo vrátili, ale už jenom to s čím ti lidé obchodují, svědčí o tom, že oni rozhodně poctiví nejsou… Proč si to neuvědomili? Vždyť oni po té, co své tělo na nějakou dobu darují, vůbec nemohou ovlivnit, na jak dlouhou dobu to vlastně bude! Trochu to zachránila Callie, která váhala, kdyby se do toho vrhla po hlavě, tak bych byla naštvaná víc. A to že Michael taky daroval tělo, my přišlo velmi nezodpovědné, když už se do toho Callie namočila, neměl on spíše zůstat s jejím bratrem, než také riskovat?

Na jejich obranu ale musím říci, že byli v těžké situaci, bez domova, jídla, pomoci, takže zřejmě vítali jakoukoliv možnou záchranu a následky moc neřešili. Je tedy velmi těžké posoudit, jak by se měli správně zachovat…

V příběhu jsem si Calli velmi oblíbila, trochu mi připomínala Katniss (Hunger games), jelikož obě se obětovali, aby zachránili své mladší sourozence. Třeba se zde spisovatelka inspirovala…

Na internetu jsem četla, že by měl vyjít i další díl s názvem Starší, na který se moc těším! Určitě si ho ráda přečtu! Tato knihy byla napínavá, akční, zajímavá, svým způsobem romantická, prostě od všeho trochu! Doporučuji!

Knihu si můžete pořídit na Livro.cz!

1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Hodně jsem o knize četla a chtěla jsem si ji také sama přečíst!

2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Banka těl

3. Definujte knihu jedním slovem.
Čip

4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Jak jsem již psala, Michael si mě nezískal! Ale oblíbila jsem si Blake, takže jsem na konci byla trochu zklamaná…

5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Zajímavý námět a akčnost!

6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Naivita těch dětí, i když na druhou stranu chápu, že oni žili na ulici, tak asi neměli, co ztratit a vidina peněz byla velmi lákavá…

10/10

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!