neděle 4. srpna 2013

Přečetla jsem: Hunger games: SÍla vzdoru

Spisovatel: Suzanne Collinsová
Rok vydání: 2010
Nakladatelství: Fragment
Doba čtení:31.3.2012-5.4.2012
Počet stran: 342

Tak a je to tady, oficiálně jsem dočetla knižní hit Hunger games a nějak si nemohu urovnat svoje dojmy. Nevím, jestli jsem spokojená s koncem. Nicméně musím říci, že po dočtení ságy Stmívání, jsem měla v hlavě prázdno a nebyla jsem schopna normálně fungovat, asi je to tím, že tento příběh mě tak nezasáhl. I když tím vůbec nechci říci, že by kniha nebyla dobrá, ba právě naopak.

++Kdybych si měla vybrat mezi těmito třemi díly, jaký je můj nejoblíbenější, rozhodovala bych se mezi prvními dvěma. Poslední díl byl sice zajímavý a dovršoval celý děj, ale jak sám název uvádí, mělo by se jednat o Hladové hry a ty mi tam chyběli. Sice jsem ve dvojce Katniss do arény nechtěla poslat a nechtěla jsem ji tam poslat ani v posledním díle, ale prostě to nebylo to, co známe z předchozích dvou dílů.
++Musím říci, že jsem se u čtení chvílemi i nudila. Bylo tam plno akce, krve a rozsáhlých úvah ovšem přesto se to nějak vleklo a ke konci jsem si přála mít knihu už přečtenou. Musím tedy s lítostí oznámit, že poslední díl se mi moc nelíbil.
++Na obranu knihy, ale musím dodat, že se to tak nějak dalo čekat, aby se Katniss dostala do arény hned třikrát??? To by byla opravdu smůla… Ale i tak mi přišlo, že kniha neměla moc spád, jako předchozí díly, ovšem pokud jste zvědavý, jak kniha dopadne tak doporučuji, určitě nepřestávejte číst po dvou knihách i tak to za to stojí.
++Něco o postavách bych také chtěla dodat. Musím říci, že prezidentka třináctého kraje mi šla hrozně na nervy, už od samého začátku, vlastně celý třináctý kraj, mi tak nějak nesedl. Ke konci knihy mě naštvala i Katniss, po tom všem čím si prošla, se zhroutí??? Čekala jsem, že bude nějak v čele celé země… A ona si odjede do trosek svého bývalého domova…
++Tím chci říci, že bych celou knihu zakončila úplně jinak. Nevím, sice má to po čem ani ve snu netoužila, ale přece jen… A co Hurikán, ten zmizel, tak rychle a ani jsme se pořádně nedozvěděli, jak to se všemi bylo dál…

1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Asi ze stejného důvodu, jako druhý díl, chtěla jsem vědět, jak vše skončí…

2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Pomsta/láska

3. Definujte knihu jedním slovem.
Síla

4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Jo mám ráda Katniss, i když ke konci jsem to ani nechtěla číst, i když chápu, že toho na ni asi bylo moc, ale přece jen...

5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Sice to nemělo konec, jak jsem si představovala, ale skončilo to šťastně!!

6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Zakončila bych to jinak…

7/10

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!